FANDOM

Tab-canon-black  Tab-legends-white 
Eras-legends30px-Era-old30px-Era-imp30px-Era-reb30px-Era-new30px-Era-njo30px-Era-leg
Millenium Falcon

frachťák Millennium Falcon

Frachťák byly nazývány vesmírné lodě, používané k přepravě zboží nebo zásob. Na rozdíl od velkých transportních lodí byly frachťáky menší, ale rychlejší a obratnější. Proto byly oblíbené jak u soukromých dopravců, tak u pašeráků.

PoužitíEditovat

Frachťáky bývaly vybaveny výkonným hyperpohon, který umožňoval překonávat velké vzdálenosti a rychlé doručení zásilky, za což byli zákazníci ochotni dobře zaplatit. Ačkoliv nebyly určeny k boji, vybavovali je majitelé zbraněmi a štíty. Legální přepravci na ochranu před piráty, pašeráci naopak před úředními a bezpečnostními složkami. Obratné a vyzbrojené frachťáky se tak objevovaly i bitvách, kde soupeřily s vojenskými stíhačkami.

Frachťák G9 Rigger

frachťák G9 Rigger

Meziplanetární pašování bylo jednou z nejvýnosnějších ilegálních aktivit v galaxii. Malé a rychlé lodě snadno unikaly planetárním bezpečnostním složkám. Pašeráci na svých lodích navíc prováděli mnoho různých úprav. Vylepšené pod- a nadsvětelné motory pomáhaly uniknout a výkonnějí zbraně prostřílet si cestu z ošemetných situací. Dále se na lodích nacházelo množství tajných prostor, kde bylo ilegální zboží ukryto před zraky přístavních celníků a stráží. Pro pašeráky pak byly frachťáky často jedinným domovem, loď jim poskytovala obživu i střechu nad hlavou, a majitelé mívali k lodi velmi osobní vzah.

Nejčastěji byly jako frachťáky používány lodě třídy YT-xxxx, nejznámějším lehkým frachťákem v galaxii byl YT-1300 Millennium Falcon.

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki