Fandom

Czech Star Wars Wiki

Fregata třídy Ardent

3 397stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

[+/-] [zdroj]

Fregaty třídy Ardent byly válečné lodě vyráběné společností Kuat Drive Yards pro Felovo a Darth Kraytovo galaktické impérium.

PopisEditovat

Fregata třídy Ardent 2.jpg

Fregata třídy Ardent

Fregaty třídy Ardent dosahovaly čtvrtinové velikosti hvězdných destruktorů třídy Pellaeon. Byly navrženy pro jednotky rychlé reakce a obětovaly silné pancéřování ve prospěch rychlosti a silné výzbroje.

PoužitíEditovat

Fregaty sloužily jako rychlá, útočná plavidla. Obvyklou imperiální taktikou bylo vyslání několik fregat proti liniím protivníka, aby využily jeho slabiny a vytvořily mezery pro další lodě a mezitím spoléhaly na své štíty. Kvůli tomuto agresivnímu způsobu boje většinou utpěly větší poškození než ostatní lodě flotily.

HistorieEditovat

Fregata třídy Ardent 3.jpg

Fregata třídy Ardent

Fregaty byly stavěny několik let před Sithsko-imperiální válkou a díky jejich nasazování na špici útoků si mnoho jejich velitelů získalo slávu.

Minimálně devět fregat bylo součástí Třetí flotily Vnějšího okraje, mezi nimi byly lodě Ironstar a Verpine.

Třetí flotila Coruscantu, loayální Darth Kraytovi, se během Druhé imperiální občanské války zúčastnila bitvy o Ralltiir. Fregata Steadfast velitele Vaclena Tora byla jedinou lodí, která přečkala bitvu. Loď byla zajata jednotkami Pozůstatku galaktické aliance, která ji darovala Impériu v exilu Roana Fela.

První flotila Coruscantu pod velením admirála Kriona Graila, měla pět fregat třídy Ardent. Admirálovou vlajkovou lodí byl Marauder.

Známé fregaty třídy ArdentEditovat

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki