FANDOM

Tab-canon-black  Tab-legends-white 
Eras-legends30px-Era-imp30px-Era-reb
[+/-] [zdroj]

Fregaty třídy Pelta byly vysoce modulární plavidla, která v období Klonových válek používala Galaktická republika jako nákladní a zdravotnické fregaty.

PopisEditovat

Fregata Pelta TB-73

Fregata třídy Pelta TB-73

Fregaty třídy Pelta měly podobné designové prvky jako korvety CR90 nebo fregaty DP20. Velitelský můstek naopak připomínal křižníky třídy Consular.

Pro větší obratnost při přistávání byly v přední části vybaveny několika křidélky, které zakrývaly trysky manévrových motorů. Křidélka byla obvykla za letu zatažena, aby se zmenšila silueta lodi. Pancéřovaný trup ukrýval přestavitelné přepážky, díky kterým mohla být loď upravena pro konkrétní typ mise za pouhých několik hodin.

Zdravotnická varianta fregat byla natřena charakteristickým červeným vzorem Republiky a měla minimálně 4 záchranné moduly.

HistorieEditovat

Zdravotnické fregaty z Naboo byly vyslány na pomoc s evakuací zdravotnické stanice Kaliida Shoals v Ryndellianském sektoru, kterou ohrožoval generál Grievous se svou vlajkovou lodí Malevolence. Fregaty se pro ničivou zbraň staly snadným cílem a několik z nich bylo poškozeno.

Několik fregat sloužilo používalo Galaktické impérium ještě v Galaktické občanské válce.

Pelta Hyena

Fregata napadená stíhačkami třídy Hyena

Známé fregaty třídy PeltaEditovat

  • Medica
  • Sanctuary III
  • TB-73

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki