Fandom

Czech Star Wars Wiki

Galantos

3 483stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.
[+/-] [zdroj]

Galantos byla planeta v Galaktickém jádru, domovský svět Fianů.

PopisEditovat

Na povrchu planety bylo roztroušeno mnoho jezer a moří bledě zelené, organické hmoty. Kůra planety byla tvořena tektonickými deskami, které se pohybovaly a způsobovaly častá zemětřesení. Během silných bouří se povrch planety navíc vlnil a pohyboval. Stejně jako mnoho dalších planet v sektoru Farlax měl Galantos velké zásoby chromitové rudy.

Fiané.jpg

Fianský pár.

Želatinová hmota pokrývající povrch poskytovala potravu veškerému životu na planetě, včetně inteligentního druhu Fianů. Ti si vybudovali zpevněná města a dopravní systém založený na létajících balonech, čímž se vyhýbali následkům zemětřesení. Přesto Fiané preferovali život v želatině a pevninu osídlili pouze kvůli kontaktu s jinými civilizacemi. Většina nepůvodních obyvatel Galantosu žila v hlavním městě Gal'fian'deprisi, které bylo zároveň hlavním kosmoportem.

HistorieEditovat

První kontakt obyvatel Galantosu s galaktickým společenstvím se odehrál v raných dobách Galaktické republiky. Je znám fianský rytíř Jedi, který žil asi 25 000 PřBY.

Roku 16 PBY napadl Galantos militantní druh Yevethů. Fiané požádali o ochranu Novou republiku, a poté, co byla hrozba zažehnána, se k Republice připojili.

Během Yuuzhanvongské války republikový prezident Borsk Fey'lya ignoroval prosby bezbranných Fianů o pomoc. Proto se přidali k Mírové brigádě v naději, že se hrozbě vyhnou. Dovolili organizaci těžit na planetě suroviny a dobrovolně vyřadili republikovou komunikační síť.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki