Fandom

Czech Star Wars Wiki

Garm Bel Iblis

3 535stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.Obsah tohoto článku spadá do období vzestupu Impéria.Obsah tohoto článku spadá do období Povstání.Obsah tohoto článku spadá do období Nové republiky.Obsah tohoto článku spadá do období Nového řádu Jedi.

[+/-] [zdroj]

Garm Bel Iblis byl člověk pocházející  z planety Corellia. Roku 35 PřBY byl zvolen senátorem za Corellii. Patřil k nejvýraznějším kritikům nejvyššího kancléře Palpatina.

ŽivotopisEditovat

ImpériumEditovat

Poté co vypukla Separistická krize oznámil neutralitu Corellie. Po vzniku Galaktického Impéria byla Corellie do něj začleněna a Garm Bel Iblis ji zastupoval v Imperiálním senátu. V senátu se stýkal s Mon Mothmou a Bailem Organou a společně plánovali povstání. Roku 2 PřBY společně podepsali Corelliánskou smlouvu, čímž vznikla Povstalecka Aliance.

Povstalecka AlianceEditovat

Roku 1 PřBY na něj Impérium podniklo atentát na Anchoranu, který způsobil smrt jeho manželky a dětí, nicméně Garm přežil. Brzy na to se mu s pomocí Morandy Savich podařilo na Darknellu získat důkaz o existenci Hvězdy Smrti. Vzhledem ke svým vojenským skušenostem se stal velitelem povstalecké armády.  Často byl ve sporu s Mon Mothmou, jejich rozmíšky uklidňoval Bail Organa. Po zničení Alderaanu a destrukci Hězdy Smrti se jeho rozmíšky s Mon Mothmou prohloubily. Poté co mu Mon Mothma udělila rozkaz k nesmyslnému útoky ji obvinil, že se chce stát císařovnou a odtrhl se od Povstání. Na místě vrchního velitele ho nahradil Ackbar.

Vlastní odbojEditovat

Po odtrhnutí od Aliance pokračoval v boji s Impériem na vlastní pěst. Jeho nejvýznamější vítězství bylo zničení imperiální ubiqtoratorní základny na Tangrene. Velel flotile pěti později šesti hvězdných dreagnautů z flotily Katana. Svou vlajkovou loď nazval Peregrine a svou základnu Peregrinovo hnízdo nazvané podle Coreliánské legendy o prokletém muži, který musel bloudit světem a nenašel nikdy svůj domov. Roku 9 PBY se setkal s Hanem Solem a Landem Clarisianem, kteří ho přesvědčilily, aby se přidal k Nové Republice. Učinil to, tak že přiletěl do bitvy o flotilu Katana a nabídl Nové Republice pomoc

Nová republikaEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki