Fandom

Czech Star Wars Wiki

Gial Ackbar

< Gial Ackbar

3 498stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.Obsah tohoto článku spadá do období vzestupu Impéria.Obsah tohoto článku spadá do období Povstání.Obsah tohoto článku spadá do období Nové republiky.Obsah tohoto článku spadá do období Nového řádu Jedi.

[+/-] [zdroj]
"Je to past!"
―Admirál Ackbar[zdroj]

Ackbar byl moncalamarským vůdcem a vojenským velitelem. Se svým vhodně zvoleným jménem, které znamenalo "Obětavý služebník", věnoval celý svůj život boji za svobodu v Galaxii. K tomu mu pomohl i post předního velitele Aliance pro obnovu republiky, kam se začal propracovávat po záchraně z imperiálního otroctví. Byl téměř 20 let nejvyšším velitelem Obranných sil Nové republiky a porazil velkoadmirály Osvalda Teshika a Peccati Syna, a odrazil mnoho dalších hrozb. Taktéž napsal manuál pro Námořní akademii Nové republiky nazvaný Taktika a metodika flotily.

Po Pellaon-Gavrisomově smlouvě odešel Ackbar do důchodu. V klidném a tichém životě pak psal své paměti a rady. Přes své stáří a vetchost byl ale schopen naplánovat rozhodující bitvu o Ebaq 9, kde zemřel Tsavong Lah a většina yuuzhanvongské flotily. Nakonec zemřel v roce 29 PBY.

ŽivotopisEditovat

Antebellum (44 PřBY-19 PřBY)Editovat

Narodil se na vodním světě zvaném Dac. Již v mládí se zajímal o vědu a moře. Po ukončení školy byl zvolen zástupcem Coral City v Calamarijského sněmu a byl velkým zastáncem průzkumu vesmíru během Klonových válek.

VýskytEditovat

Galerie

V síti Wikia

Náhodná Wiki