Fandom

Czech Star Wars Wiki

Han Solo

3 448stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
Obsah tohoto článku je považován za kanonický.  Klikni zde pro legendární verzi článku. 
Obsah tohoto článku je považován za kanonický
[+/-] [zdroj]

Han Solo byl lidský muž z planety Corellia. Jeho nejlepším přítelem a kopilotem byl Wookiee Chewbacca, kterému Solo přezdíval 'Chewie'. Han pilotoval a vlastnil frachťák Millennium Falcon, který vyhrál od Landa Calrissiana.

Solo a Chewbacca pomáhali Lukovi Skywalkerovi při záchraně princezny Leiy Organy z první Hvězdy smrti. Později se přidal k Aliance rebelů a byl povýšen na generála.

Za scénouEditovat

12196072 663218317115283 5148652892748661030 n.jpg

Harrison Ford jako Han Solo na promo plakátu pro Epizodu VII

Postava Han Sola byla vytvořena Georgem Lucasem v průběhu jeho psaní Epizody IV v roce 1977. Podle původního návrhu měl být Solo Ureallian, obří zelené monstrum bez nosu a žábry, který je dávným příběhem generála Skywalkera. Lucas jej postupně předělal na statného, okázale oblečeného piráta. Přestože měl být původně cizodruhý, nakonec došlo k předělávce na člověka a roli 'mimozemšťana' převzal Chewbacca.
YoungHanConcept-MakingOfROTS.jpg

Koncept postavy jedenáctiletého Hana

Samotná postava byla ve čtyřech filmech (Epizody IV-VII) ztvárnil Harrison Ford. Ten se přitom vůbec neměl kastingu účastnit, jelikož Lucas chtěl pouze neznámé herce (Ford s ním spolupracoval na film American Grafitti). Přišel pouze jako nahazovač textu pro ostatní uchazeče, Lucase však jeho výkon nadchl a do role ho obsadil.

Uvažovalo se i o tom, že Han by se měl objevit v Epizodě III: Pomsta Sithů jako jedenáctiletý chlapec, z tohoto návrhu však sešlo. Životem před Episodou IV se bude zabývat nadcházející film s názvem Han Solo: Anthology v hlavní roli s Aldenem Ehrenreichem.

VýskytEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki