FANDOM

Tab-canon-black  Tab-legends-white 
Eras-legends30px-Era-imp30px-Era-reb30px-Era-new
[+/-] [zdroj]
Tento Mon Calamarijský křižník je dlouhý 1,300 metrů, minimální posádku činí 1,230 mužů, může však převážet ještě až 1,200 vojáků a k tomu až 20,000 tun jiného nákladu (například strojů). Je vybaven 29 turbolasery a 36 těžkými iontovými kanóny a k tomu je ve výbavě i tažný paprsek (tractor beam). V hangáru může být až 120 stíhaček Wing (A-wing, B-wing, X-wing a Y-wing). Veli
HomeOne command deck

Admirál Ackbar a jeden z jeho důtojníků ve velitelské místnosti na Home One

telem této lodi je admirál Ackbar. Home one se stal slavným v bitvě u Endoru ,kde byl vlajkovou lodí celé Aliance a z jejího můstku rebelům velel Ackbar. Ostatní lodě Aliance se s tímto křižníkem typu Hvězdný křižník (Star cruiser) nemohly rovnat.

Jako většina Mon Calamarijských lodí je i tato loď dlouhá a válcovitá s šedavě modrou barvou. Oproti svému předchůdci MC80 Liberty postrádá postraní křídla a má zúženou příď.

Úplně původně byla tato loď neozbrojené civilní plavidlo určené ke zkoumání nezmapovaných oblastí galaxie, proto byla loď vybavena silným pancířem a deflektovými štíty, které se později úkazaly výhodné proti imperiálním turbolaserům.

Oproti imperiálním Star-Destroyerům není zničení můstku katastrofa, poněvadž plavidlo má dvě velicí centra a 20 samostatně fungujících sektorů.

Po bitvě na Hoth, kdy byla zničena rebelská hlavní stanice se z Home One stala mobilní základna a byla tím pádem hlavním prostředkem povstání. Interiér lodi je bílý jako u většiny lodí z Mon Calamari.
8x-Mchomeonerear
V hangáru ještě pět let po pádu Impéria a nastolení Nové Republiky měla základnu eskadra Rogue, která se účastnila všech zásadních bitev, a to nejen před koncem Impéria.

VýskytEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki