Fandom

Czech Star Wars Wiki

Honoghr

3 397stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.
[+/-] [zdroj]
"Život na Honoghru byl vždycky boj"
maitrakh z klanu Khim'bar[zdroj]

Honoghr byla planeta na Vnějším okraji v sektoru Kessel. Byl to domovský svět inteligentního druhu Noghri.

PopisEditovat

Honoghr byla jedinná ze sedmi planet v soustavě Honoghr, která byla permanentně obydlená. Povrch planety tvořil sousvislý kontinet, který kdysi pokrýval deštný prales. Ten byl z velké části zničen následky vesmírné bitvy nad planetou během Klonových válek.

HistorieEditovat

V období 30 000 PřBY byl Honoghr součástí Nekonečného impéria. Rakatané po sobě na povrchu zanechali chrám, který ještě dlouho po jejich odchodu domorodí Noghriové uctívali a chránili.

V posledních letech Nových sithských válek si na planetě vybudovali svou akademii Sith a trénovali v ní nové válečníky.

Zničení ekosystémuEditovat

"A potom, když už jsme se konečně odvážili doufat, že všechno pominulo, začal padat podivně páchnoucí déšť."
―maitrakh z klanu Khim'bar[zdroj]
Honoghr 1.jpg

oblast planety očištěná od jedu

Roku 20 PřBY, během Klonových válek, se na orbitě planety odehrála bitva, při níž byla zničena separatistická jádrová loď třídy Lucrehulk Gahenna. Gahenna převážela náklad biologické zbraně Trihexalophinu 1138, kerý po zničení lodě zamořil planetu a během několika měsíců vyhubil místní pralesy. To přinutilo mnoho Noghriů opustit Honoghr a hledat nový domov.

Pod imperiální vládouEditovat

Na konci války přiletěl na Honoghr Darth Vader a byl ohromen schopností Noghriů snadno pobít celou četu stormtrooperů pouze primitivními zbraněmi. Využil příležitost, slíbil Noghriům vyčistění ekosystému výměnou za jejich služby a vytvořil noghrijská vražedná  komanda smrti. Impérium na Honoghr vyslalo stroje, které měly čistit půdu, ve skutečnosti ale rozesely geneticky pozměněnou trávu khoml, která bránila obnově ekosystému, a pak ji co nejpomaleji odstraňovaly. Tím si Vader udržoval Noghrie připoutané ve svých službách.

230px-NoghriNEGAS.jpg

Noghri

Vader planetu využíval také jako výcvikový prostor pro své učedníky Galena Marka (Starkillera) a Ennixe Deviana. Součástí jejich výcviku bylo vysazení beze zbraní na planetě s noghrijskými lovci v zádech.

Krátce před bitvou o Yavin se jednotky Zahnova konsorcia pod vedením Uraie Fena pokusily zlikvidovat imperiální posádku a zastrašit Noghrie. Noghriové se podíleli na obraně imperiálního velitele Malintha, ale byli poraženi a jejich vesnice byly zničeny.

OsvobozeníEditovat

Během Thrawnovy kampaně roku 9 PBY přiletěla na Honoghr Leia Organa Solo, aby Noghriům odhalila imperiální podvod a vymanila je z Vaderova područí. Díky Nové republice začala skutečná obnova planetárního ekosystému, Nogriové byli osvobozeni a získali zastoupení v Senátu Nové republiky. Také jim Republika pomáhala s osídlením jiných světů, zejména Waylandu.

Honoghr byl znovu obsazen během Yuuzhanvongské invaze.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki