FANDOM

[+/-] [zdroj]

Hosk Trey'lis byl bothanský rytíř Jedi, člen Nového řádu Jedi, který žil v období Galaktické aliance. Byl jediským léčitelem, který se podílel na Ossuském projektu. Přestože přežil masakr Jediů na Ossu, byl později vinou Cadea Skywalkera zajat a prodán Sithům. Ti Hoska využili, aby přinutili Cadea podstoupit sithský výcvik. Hosk se pro Cadea obětoval a nechal se raději zabít.

SchopnostiEditovat

Jako rytíř Jedi byl Hosk trénován v používání světelného meče, boji beze zbraní i ovládání předmětů pomocí Síly. Nicméně nebyl nijak zvlášť dobrý bojovník, jeho hlavní umění spočívalo v léčení a vcítění se do emocí jiných osob.

ŽivotopisEditovat

Hosk byl rytíř Jedi a jediský léčitel, který spolupracoval s mistrem Jedi Kolem Skywalkerem na Ossuském projektu. Projekt, který měl navrátil planety změněné yuuzhanvongskou teraformací, do původního stavu, byl sabotován Řádem jednoho Sitha. Sithové převzali vládu nad Impériem a zničili Nový řád Jedi, Hosk však unikl masakru na Ossu a 7 let se skrýval.

Na útěkuEditovat

Roku 137 PBY byl přítomen v Brogarově kantýně, když do ní v trhli nájemní lovci Cade Skywalker, Jariah Syn a Deliah Blue, kteří si přišli pro gamblera Screegra. Hosk, v domění, že hledají jeho, začal utíkat a použil jediské umění telekineze. Tím na sebe upozornil, a lovci ho po krátkém boji zajali s vidinou značné odměny za Jedie. Převezli svého zajatce na planetu Socorro, kde ho prodali zločineckému bossovi jménem Rav.

V zajetí SithůEditovat

Darth Maladi Hosk Treylis.jpg

Hosk při mučení

Rav prodal Hoska Řádu jednoho Sitha. Tam se ho ujala Darth Maladi, šéfka sithské špionáže, která z něj mučením chtěla získat informace o Skywalkerovi. Jedi útrapám podlehl a prozradil vše, co věděl o Cadeových jediských schopnostech a jeho kumpánech. Také byl nucen svým uměním léčit temného pána Darth Krayta.

Když Cade Skywalker odcestoval na Ossus, aby dokončil svůj jediský výcvik, zjevil se mu během meditace Luke Skywalker a ukázal mu vizi mučeného Hoska. Cade se za jeho stav cítil zodpovědný a vypravil se do Sithského chrámu na Coruscantu, aby Jedie zachránil. Cadeova snaha byla úspěná jen z části: objevil a osvobodil Hoska, na útěku však byli oba znovu polapeni Darth Nihlem a Darth Talon. Skywalker byl odveden k císaři Kraytovi, Hosk se vrátil zpět do Darth Maladiny laboratoře.

Hoskova smrtEditovat

Hosk Treylis Darth Krayt.jpg

Hoskova smrt

Tam byl držen další týden, zatímco Cade podstupoval sithský výcvik. Poté se pokusil o další Hoskovo osvobození. Tento pokus však Darth Krayt předvídal, takže byli oba Jediové opět chyceni a předvedeni před císaře. Krayt chtěl přinutit Cadea k přijetí temné strany, jinak vyhrožoval Hoskovým zabitím. Hosk však chtěl Skywalkera tohoto pokušení uchránit, a tak vyprovokoval Krayta. Rozzuřený Sith Hoska zabil světelným mečem. Jeho tělo okamžitě zmizelo a Hosk splynul se Silou

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki