FANDOM

Obsah tohoto článku je považován za kanonický.  Klikni zde pro legendární verzi článku. 
Obsah tohoto článku je považován za kanonický
Hvězdný destruktor bylo pojmenování pro jedny z největších typů lodí. Byly vyráběny a používány jak Galaktickou republikou, tak i pozdějším Galaktickým impériem (a patrně i Prvním řádem). Jako příklady těchto lodí můžeme uvést třídu Imperial a Venator.
Imperial.png

Třída Imperial I

Historie Editovat

Během Klonových válek vlastnila Republika mnoho hvězdných destruktorů třídy Venator. Tyto lodě bojovaly v mnoha bitvách proti flotilám Separatistů (včetně bitvy o Coruscant). Poté, co byla Republika reformována na Impérium, byly všechny lodě Republiky včleněny do flotily Impéria.

V časech Povstání a Galaktické občanské války se imperiální hvězdné destruktory aktivně podílely na četných bitvách s loděmi rebelů a později Povstalecké aliance (včetně akcí, jako tajná mise na Tatoine, bitva o Hoth a bitva o Endor).

Po událostech, ke kterým došlo nad Endorem se Alianance pro obnovu Republiky a později Nová republika snažila obsadit, nebo zničit zbývající imperiální lodě.K tomu docházelo především v klíčových střetnutí poendorského období (bitva nad Naboo, osvobození Kashyyku). V roce 5PBY velkoadmirálka Rae Sloane odhadovala, že 75% destruktorů, které byly před Endorem imperiální, jsou buď zničeny, nebo obsazeny Republikou.

Třicet let po bitvě o Endor byl povrch planety Jakku stále poset mohutnými troskami těchto impozantních lodí. Právě toto vrakové pole se tato zdrojem obživy mnoha tamějších obyvatel, kteří sbírali použitelné součástky a pak je prodávaly v obchodech na "stanicích".

Design Editovat

Imperial Editovat

Lodě třídy Imperial (později I a II) tvořily páteř celé Imperiální flotily.Měli svůj typický vzhled - hrotu kopí. Tento tvar umožňoval soustředění palby všech děl na jediné místo, i kdyby se nacházelo přímo před přídí. Impérium je začala vyrábět jako náhradu za starší, republikové Venatory.

Qaz Editovat

Qaz byl typ lodi používaný krátce po klonových válkách. Byl ¨vybaven silnými laserovými bateriemy.

Secutor Editovat

Secutor byl další ze tříd, které tvořily Imperiální flotilu. Po pádu Republiky byly jedněmi z nejlepších Imperiálních lodí, avšak po nástupu Imperialů přestaly být preferovány.

Tector Editovat

Typ velice podobný třídě Imperial, používaný v období bitvy o Endor.

Hvezdny destruktor Tector.jpg

Třida Tector

Venator Editovat

Venatory tvořili po celou dobu Klonových válek pevnou základnu Republikové flotě. Byl pro ně typický červený pruh, který se táhl středem lodi po celé její délce.

Victory Editovat

Typ hvězdného destruktoru užívaný během éry Galaktického impéria.

Venatior.png

Ukázka třídy Venator (ještě bez barevného označení příslušnosti k Republice).

Článek byl přeložen z Wookiepedie (byly použity i tytéž obrázky).

V síti Wikia

Náhodná Wiki