Fandom

Czech Star Wars Wiki

Hvězdný destruktor třídy Gladiator

3 535stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
[+/-] [zdroj]

 Hvězdný destruktor třídy Gladiator byla třída válečné lodi používané Galaktickým impériem.

CharakteristikaEditovat

Třída Gladiator, byl malý hvězdný destruktor, který sdílí design kýlu s křižníkem třídy Broadside. Břišní výstupek na trupu se objevil kvůli pokrytí hlavního reaktoru lodi, ale taky pro umístění několika děl. Třída Gladiator měla dva hlavní motory a žádné viditelné sekundární trysky.

Byl vybaven celou řadou různých torpéd, nebo třaskavých střel, nosných raket a turbolaserových věží. Sklad s torpédy byl hluboko uvnitř lodi, vybavený automatickým nabíjecím systémem kontrolovaným z konzole vedle dopravního pásu, který přiváděl munici do odpalovačů.

Celkově bylo instalováno 25 lehkých turbolaserů, 10 obranných laserových kanónů, 10 středních třaskavých střel a 6 vlečných paprsků možné seskupit do 5. turbolaserových baterií, 2. laserových baterií, 2. raketových baterií a 3. baterií tažných paprsků.

Hvězdný destruktor třídy Gladiator, byl charakteristický svým rozsáhlým hangárem se vstupem na předku plavidla, který rozděloval nástavbu na dvě části, podobně jako u třídy Broadside. Hangár byl dostatečně velký pro několik stíhaček, které mohli vletět nebo vyletět současně ven. Doplňujicích 24 stíhaček obvykle stačilo k zastrašování menších světů.

HistorieEditovat

GladiatorClassStarDestroyer-SWArmada.png

Hvězdný destruktor třídy Gladiator prolétává skrze pole asteroidů

 Třída Gladiator byla původně koncipovaná jako republikový dělový člun pro hvězdný destruktor třídy Victory,  původní návrh byl podán Walex Blissexem pro Rendili StarDrive. Konečný návrh nebyl dokončen ani po skončení Klonových válek, a s třídou Victory byla upuštěna jako hlavní válečná loď Galaktického impéria, specifikace byly předány Kuat Drive Yards.

Kuat Drive Yards změnilo účel na dalekonosné hlídkové plavidlo, nesoucí dostatečný počet vojáků, stíhaček a palebné síly k podrobení místních pirátských skupin a planetárních obranných sil v okrajových oblastech galaxie. Když rebelové začali využívat těžší lodní prvky, byli menší Imperiální lodě jako třída Gladiator překonávány.

Loď třídy Gladiator jménem Demolisher, sloužila jako vlajková loď admirála Terrinalda Screeda na jeho misi v systému Roon. Před bitvou o Tammuz-an, vůdce pirátu Git Kybo Ren-Cha a jeho skupina ukradli Gladiator z Imperiálního depového doku. Loď využili k útoku na planetu Tammuz-in, aby ukradli bohatství planety, ale byli poraženi a loď byla poškozena.

Lodenice na oběžné dráze planety Lianna, byly používány k údržbě lodí třídy Gladiator během Galaktické občanské války.

Nejméně jeden Hvězdný destruktor třídy Gladiator byl použit jako strážce Timira City klonovacího zařízení na Kaminu 2 BBY, kde se připojil v boji proti alianční flotile.

Známé loděEditovat

  • Demolisher

VýskytEditovat

  • Star Wars: Droids- "The Pirates of Tarnoonga" (první zmínka)
  • Star Wars: Droids- "Tail of the Roon Comets"
  • Star Wars: The Force Unleashed II
  • Mission to Lianna (pouze obrázek)

ZdrojEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki