Fandom

Czech Star Wars Wiki

Hvězdný destruktor třídy Imperial I

< Hvězdný destruktor třídy Imperial I

3 472stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.Obsah tohoto článku spadá do období vzestupu Impéria.Obsah tohoto článku spadá do období Povstání.Obsah tohoto článku spadá do období Nové republiky.Obsah tohoto článku spadá do období Nového řádu Jedi.

[+/-] [zdroj]

Hvězdný destruktor třídy Imperial I nebo také Imperator byla legendární třída válečných lodí Impéria, navržená Lirou Wessex, vyráběná v loděnicích Kuat Drive Yards. Spolu s imperiálními stormtrooper reprezentovaly vojenskou moc Impéria.

Původní označení třídy Imperator bylo užívano Republikovým námořnictvem na konci Klonových válek. Byla to jedna z největších tříd válečných lodí, které Republika používala. Po ustanovení Imperiálního námořnictva byla třída přejmenována na Imperial I.

VýrobaEditovat

Hvězdný destruktor třídy Imperial I byl vyráběn ve velkých počtech a byl primární válečnou lodí Galaktického impéria. Všechny známé varianty byly 1600 m dlouhé (jedna míle). Ve srovnání s většinou běžných fregat a menších křižníků známých z dob Staré republiky, byl hvězdný destruktor obrovská válečná loď, avšak v Císařském námořnictvu to byla jedna ze středních válečných lodí.

Posádka a osádkaEditovat

Podle oficiálně dostupných statistik, měl hvězdný destruktor alespoň 37 000 důstojníků a členů posádky. Včetně stormtrooperů (jedna divize nebo legie, 9700 mužů) mohla posádka dosáhnout celkem 46 700 osob. To zahrnovalo i piloty stíhaček a střelce. Na rozdíl od mnoha jiných imperiálních plavidel bylo na palubě rekreační zařízení, které mohl využívat personál v mimoslužební době.

Imperial I-class Star Destroyer.jpg

Hvězdný destruktor

V síti Wikia

Náhodná Wiki