Fandom

Czech Star Wars Wiki

Hvězdný destruktor třídy Imperious

3 397stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

[+/-] [zdroj]

Hvězdný destruktor třídy Imperious, známý také jako pokročilý hvězdný destruktor, bylo imperiální válečné plavidlo, jehož výroba začala během Druhé imperiální občanské války.

PopisEditovat

Třída Imperious byla charakteristická párem obrovských motorů, oddělených ocasní ploutví, podobnou těm, které mívaly destruktory Galaktické republiky. Hřbet trupu byl pokryt superstrukturami, které vzadu přecházely do velitelského můstku. Ve srovnání s třídou Pellaeon měl Imperious větší rozměry i palebnou sílu a přitom vyžadoval obsluhu menší posádky. Jeho štíty dokázal odolat palbě celé flotile menších destruktorů. Ani mezi imperiálními válečnými loděmi neměl se svou palebnou silou konkurenci. Ve vztahu k třídě Pellaeon připomínal hvězdný destruktor třídy Imperial II ve vztahu k třídě Imperial I.

HistorieEditovat

Destruktor tridy Imperious.jpg

Imperious

Třída Imperious vznikla jako odpověď na požadavek císaře Darth Krayta na novou třídu válečných lodí, která by svou výzbrojí překonala jakoukoliv loď protivníků jeho Impéria. Projekt navrh velitel Imperiálního loďstva moff Rulf Yage a poté byl postoupen inženýrům Mon Calamari Shipyards. Ti měli za úkol celkově vylepšit úspěšnou třídu Pellaeon.

Brzy byl moncalamarských loděnicích postaven první prototyp, pojmenovaný Imperious. Ještě před svým dokončením byl použit jako návnada na admirála Galaktické aliance Gara Staziho a jeho flotilu. Aliance přesto dokázala destruktor ukrást a využít ho ve svém boji proti Impériu. Navzdory ztrátě prototypu a poškození loděnic nařídil Darth Krayt stavbu dalších lodí této třídy. Než byl sithský císař svržen, byl dokončen minimálně jeden destruktor této třídy. Byl to Darklight, který byl roku 138 PBY vyslán podmanit planetu Falleen.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki