Fandom

Czech Star Wars Wiki

Hvězdný destruktor třídy Pellaeon

3 396stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

[+/-] [zdroj]

Hvězdný destruktor třídy Pellaeon byla třída válečných lodí, které tvořily páteř flotily Felova a Darth Kraytova impéria. Třída Pellaeon byla pojmenována po legendárním imperiálním velkoadmirálu Giladu Pellaeonovi. Svým tvarem navazovala na tradici válečných lodí třídy Venator a Imperial Galaktického impéria. Destruktory byly často používány jako velitelské a vlajkové lodě.

PopisEditovat

Destruktor tridy Pellaeon schema.jpg
Destruktory třídy Pellaeon byly považovány za jedny z nejmocnějších válečných lodí v galaxii. Respekt a úctu vzbuzovaly jak svou mohutností, tak počtem zbraní a převážených jednotek na palubě. Disponovaly také schopností vytvářet interdikční pole a tak vytahovat jiná plavidla z hyperprostoru.

Šípovitý tvar trupu měl poskytovat nepříteli co nejmenší cíl, zmenšoval nároky na štíty a zároveň rozšiřoval úhel palby všem hlavním laserovým bateriím. Protože linie hlavních zbraní byla na horní straně trupu, ústil hangár na spodní straně destruktoru. Ochranu destruktoru měly na starosti eskadry stíhaček třídy Predator, které byly skladovány zavěšené podél bočních stěn hangáru.

HistorieEditovat

Destruktory byly zařazeny do služby někdy okolo 100 PBY a několik desetiletí byly dominantní zbraní Impéria. Stály také za vítězstvím Felova impéria nad Galaktickou aliancí v Sithsko-Imperiální válce. Po sithském převratu a rozpadu Impéria nas dvě části se destruktory staly součástí flotil obou císařů a stály proti sobě. Proto byla v Darth Kraytově impériu zahájena výroba ještě silnějšího destruktoru třídy Imperious.

Během Druhé imperiální občanské války bylo několik destruktorů třídy Pellaeon zajato a začleněno do flotily Pozůstatku galaktické aliance.

Známé destruktory třídy PellaeonEditovat

Imperious (třída Pellaeon).jpg

Destruktor Imperious

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki