FANDOM

Tab-canon-black  Tab-legends-white 
Eras-legends30px-Era-imp30px-Era-reb30px-Era-new
[+/-] [zdroj]

Hvězdný destruktor třídy Tector byl méně rozšířený destruktor ve službách Galaktické republiky a Impéria.

Tector byl upravenou verzí třídy Imperial. Na spodní straně trupu neměl hangárová vrata, místo toho měl trup zesílené pancéřování v oblasti vrat a reaktoru. Třída Tector byla vhodná pro boj s hlavními loděmi protivníka, měla méně slabých míst. K jiným úkolům však potřebovala asistenci transportní lodě se stíhačkami na palubě, které by jí poskytovaly podporu.

HistorieEditovat

Třída Tector se spolu s třídou Imperial začala vyrábět během Klonových válek. V té době to byly jedny z největších lodí Republiky. V prvních měsících války byl Tector vyroben v několika kusech, které byly testovány před zavedením třídy do plné výroby. Jedna z těchto lodí jménem Gibbon byla sabotována separatistickým počítačovým virem u Handooinu. V následné bitvě u Salvary se virus rozšířil na celou flotilu a lodím selhaly štíty. Bitva skončila debaklem Republiky. Tento a další incidenty vedly k ukončení produkce třídy Tector. Vyrobené kusy však v imperiálním loďstvu sloužily ještě desítky let. Tři z nich se zúčastnily bitvy o Endor.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki