FANDOM

Eras-legends30px-Era-new30px-Era-njo30px-Era-leg
[+/-] [zdroj]

Hvězdný křížník MC90 byla třída válečných lodí, navržená Mon Calamari pro Novou republiku.

PopisEditovat

MC90 byla první třídou moncalamarských hvězdných křižníků, navrženou přímo jako válečná loď. Dostala těžké zbraně a velké hangáry, aby se dokázala utkat s destruktory třídy Imperial.

Také ovládácí prvky a displeje byly poprvé navrženy tak, aby s nimi mohli pracovat i zástupci jiných ras než Mon Calamari. Velitelské centrum bylo umístěno v průhledné bublině ve středu lodi, aby měli velící důstojníci dobrý výhled. Admirál Ackbar však toto řešení kritizoval, protože ho považoval za slabé místo lodi.

HistorieEditovat

MC90 bitva o Kashyyyk

MC90 v bitvě o Kashyyyk

Třída MC90 byla první vlaštovkou modernizačního programu Nové republiky na omlazení a standardizaci novorepublikových plavidel. První křižník této třídy, Defiance, byl dokončen krátce před první bitvou o Mon Calamari během Galaktické občanské války.

Lodě třídy MC90 patřily k nejsilnějším plavidlům Obranné flotily Nové republiky a většinou sloužily jako vlajkové a velitelské lodě. Většina z nich sloužila v oblasti Galaktického jádra. Třída zůstala na špici mancalamarské válečné výroby až do příchodu bitevního křižníku třídy Mediator o 30 let později. I poté byla považována za hodnotnou válečnou sílu nasazovanou do předních linií vesmírných bitev.

Známé lodě třídy MC90Editovat

  • Defiance - vlajková loď admirála Ackbara v období imperiální operace Shadow Hand
  • Galactic Voyager
  • Calamari
  • Startide
  • Tatooine
  • Yavin

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V jiných jazycích

V síti Wikia

Náhodná Wiki