Fandom

Czech Star Wars Wiki

Hvězdný křižník MC90

3 469stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.Obsah tohoto článku spadá do období Nové republiky.Obsah tohoto článku spadá do období Nového řádu Jedi.Obsah tohoto článku spadá do období Dědictví.
[+/-] [zdroj]

Hvězdný křížník MC90 byla třída válečných lodí, navržená Mon Calamari pro Novou republiku.

PopisEditovat

MC90 byla první třídou moncalamarských hvězdných křižníků, navrženou přímo jako válečná loď. Dostala těžké zbraně a velké hangáry, aby se dokázala utkat s destruktory třídy Imperial.

Také ovládácí prvky a displeje byly poprvé navrženy tak, aby s nimi mohli pracovat i zástupci jiných ras než Mon Calamari. Velitelské centrum bylo umístěno v průhledné bublině ve středu lodi, aby měli velící důstojníci dobrý výhled. Admirál Ackbar však toto řešení kritizoval, protože ho považoval za slabé místo lodi.

HistorieEditovat

MC90 bitva o Kashyyyk.jpg

MC90 v bitvě o Kashyyyk

Třída MC90 byla první vlaštovkou modernizačního programu Nové republiky na omlazení a standardizaci novorepublikových plavidel. První křižník této třídy, Defiance, byl dokončen krátce před první bitvou o Mon Calamari během Galaktické občanské války.

Lodě třídy MC90 patřily k nejsilnějším plavidlům Obranné flotily Nové republiky a většinou sloužily jako vlajkové a velitelské lodě. Většina z nich sloužila v oblasti Galaktického jádra. Třída zůstala na špici mancalamarské válečné výroby až do příchodu bitevního křižníku třídy Mediator o 30 let později. I poté byla považována za hodnotnou válečnou sílu nasazovanou do předních linií vesmírných bitev.

Známé lodě třídy MC90Editovat

  • Defiance - vlajková loď admirála Ackbara v období imperiální operace Shadow Hand
  • Galactic Voyager
  • Calamari
  • Startide
  • Tatooine
  • Yavin

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V jiných jazycích

V síti Wikia

Náhodná Wiki