Fandom

Czech Star Wars Wiki

Hvězdný obránce

3 533stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.Obsah tohoto článku spadá do období Nové republiky.Obsah tohoto článku spadá do období Nového řádu Jedi.Obsah tohoto článku spadá do období Dědictví.
Viscount.jpg

Viscount, první loď ze stejnojmenné třídy

Hvězdný obránce
byl typ těžkých válečných lodí vytvořený pro Novou republiku. Znamenaly nový směr výstavby republikových lodí - mohutnějších a vzbuzujících větší respekt než dosavadní třídy lodí.

HistorieEditovat

Krize Černé flotily odhalila slabinu novorepublikových sil ve spoléhání na malé, kompaktní válečné lodě. Po skončení konfliktu vypracovali moncalamarští inženýři nový koncept, který zahrnoval i stavbu největších bitevních lodí, jaké kdy byly v moncalamarských loděnicích postaveny. Tak mohutné lodě měly dokázat chránit Novou republiku před novými hrozbami. Kvůli obrannému pojetí tohoto typu lodí bylo vybráno označení hvězdný obránce, které mělo kontrastovat s nechvalně proslaveným termínem hvězdný destruktor.

První lodí, podle které byla pojmenována celá třída, byl Viscount. Loď byla dokončena a uvedena do služby roku 25 PBY. Na první plavbu se vydala pouhých několik týdnů před vypuknutím nového celogalaktického konfliktu - Yuuzhanvongské války. Během války přišla do výroby i další třída hvězdných obránců - třída Strident - navržená a vyráběná společností Corellian Engineering Corporation.

Po porážce Yuuzhan Vongů přešlo mnoho lodí třídy Strident do vlastnictví Corellianských obranných sil a sloužilo zde během následující Druhé galaktické občanské války. Po skončení tohoto konfliktu však byly těžké válečné lodě typu hvězdný obránce a hvězdný dreadnought vyřazeny ze služby, zejména kvůli vysokým nákladům na provoz velkého množství lodí různých tříd.

Známé třídy hvězdných obráncůEditovat

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki