Fandom

Czech Star Wars Wiki

Hyperpohonný dokovací prstenec

< Hyperpohonný dokovací prstenec

3 397stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.Obsah tohoto článku spadá do období Staré republiky.Obsah tohoto článku spadá do období vzestupu Impéria.Obsah tohoto článku spadá do období Povstání.
[+/-] [zdroj]

Hyperpohonný dokovací prstenec byl přídavný pohonný systém, který umožňoval cestování nadsvětelnou rychlostí i malým vesmírným lodím a stíhačkám, které nebyly vybaveny vlastním hypermotorem.

PopisEditovat

Syliure-31 schema.jpg

schéma prstence Syliure-31

Prstence byly tvořeny několika hypermotory spojenými kulatým rámem a dokovacím slotem, kam se připojoval trup stíhačky. Prstence byly napájeny iontovým reaktory a obsahoval hyperhmotu, která poskytovala malým lodím dostatečnou zátěž pro skok do hyperprostoru. Některé varianty byly vhodné i pro zvýšení podsvětelné rychlosti stíhaček. Po dokončení hyperprostorového skoku se prstence od stíhaček odpojovaly a zůstávaly ukotveny na vesmíru, kde čekaly na návrat stíhačky. To však zvyšovalo zranitelnost stíhaček, které se při zničení prstence nedokázaly vrátit zpět.

HistorieEditovat

Hyperpohon V-19 Torrent.jpg

hyperpohon stíhačky V-19 torrent

Nejčastěji používali hyperprostorové prstence Jedi, kteří ve svých stíhačkách samostatně vyráželi na dlouhé výpravy a mise. V období Klonových válek byly nejpopulárnější prstencové modely  Syliure-31 (určený pro stíhačky Delta-7, Delta-7B, Delta-12) a Syliure-45 (pro stíhačky Eta-2 a Alpha-3) vyráběné společností TransGalMeg Industries.

Dalšími stroji, které používaly prstence, byly např. stíhačky V-19 Torrent, interceptory Koros Spaceworks nebo transportní lodě třídy Limulus.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki