FANDOM

Hyperpohonný dokovací prstenec byl přídavný pohonný systém, který umožňoval cestování nadsvětelnou rychlostí i malým vesmírným lodím a stíhačkám, které nebyly vybaveny vlastním hypermotorem.

PopisEditovat

Syliure-31 schema

schéma prstence Syliure-31

Prstence byly tvořeny několika hypermotory spojenými kulatým rámem a dokovacím slotem, kam se připojoval trup stíhačky. Prstence byly napájeny iontovým reaktory a obsahoval hyperhmotu, která poskytovala malým lodím dostatečnou zátěž pro skok do hyperprostoru. Některé varianty byly vhodné i pro zvýšení podsvětelné rychlosti stíhaček. Po dokončení hyperprostorového skoku se prstence od stíhaček odpojovaly a zůstávaly ukotveny na vesmíru, kde čekaly na návrat stíhačky. To však zvyšovalo zranitelnost stíhaček, které se při zničení prstence nedokázaly vrátit zpět.

HistorieEditovat

Hyperpohon V-19 Torrent

hyperpohon stíhačky V-19 torrent

Nejčastěji používali hyperprostorové prstence Jedi, kteří ve svých stíhačkách samostatně vyráželi na dlouhé výpravy a mise. V období Klonových válek byly nejpopulárnější prstencové modely  Syliure-31 (určený pro stíhačky Delta-7, Delta-7B, Delta-12) a Syliure-45 (pro stíhačky Eta-2 a Alpha-3) vyráběné společností TransGalMeg Industries.

Dalšími stroji, které používaly prstence, byly např. stíhačky V-19 Torrent, interceptory Koros Spaceworks nebo transportní lodě třídy Limulus.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat