Fandom

Czech Star Wars Wiki

Interceptor A-9 Vigilance

3 472stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.Obsah tohoto článku spadá do období Nové republiky.Obsah tohoto článku spadá do období Nového řádu Jedi.Obsah tohoto článku spadá do období Dědictví.
[+/-] [zdroj]

Intercetor A-9 Vigilance byla stíhačka krátkého doletu, kterou začala společnost Kuat Drive Yards vyrábět roku 9 PBY pro Galaktické impérium.

PopisEditovat

A-9 Vigilance schema.jpg
Díky jednoduchým řídícím prvkům bylo snadné naučit se stíhačku ovládat. Byla rychlejší než TIE Interceptor díky redukci váhy, která byla dosažena tenším trupem. Na stíhačku své velikosti však měla výkonný zbraňový systém, zejména díky nezávislým generátorům energie.

A-9 byla vyzbrojena dvěmi laserovými děly rozdílné ráže, namontovanými pod kokpitem. Ve standardní konfiguraci byla děla pevně uchycena k trupu. Existovaly však modifikace, u kterých byly zbraně pohyblivé v 90° směrem dolů, a umožňovaly tak ostřelování cílů pod stíhačkou.

HistorieEditovat

Stíhačka A-9 byla pokusem společnosti Kuat Drive Yards proniknout na imperiální trh se stíhačkami, odkud ji se svými stroji série TIE vytlačila korporace Sienar Fleet Systems.

Úmyslem bylo uspokojit zoufalou potřebu imperiálních stíhacích jednotek po rychlejších a obratnějších stíhačkách, které by konkurovaly interceptorům RZ-1 A-wing Nové republiky. A-9, jejíž výroba začala 6 let po bitvě o Endor a krátce po smrti velkoadmirála Thrawna, však tyto požadavky nesplnila.

Jak bylo pro imperiální stíhačku typické, neměla štíty ani hyperpohon, takže musela vzlétal ze stacionární základny nebo vesmírné lodě. Aby kompenzovaly své nedostatky, byly stroje nasazovány ve velkých počtech.

Poté, co průmyslová planeta Kuat odpadla od Impéria a připojila se k Nové republice, získali povstalci přístup také k novým stíhačkám A-9. Ty byly pro Republiku, která byla po ztrátě Coruscant pod neustálým tlakem, požehnáním, neboť spolu s novými stíhačkami E-wing dokázaly soupeřit s jednotkami císaře Palpatina, útočícími na vodní planetu Dac.

Technicky pokulhávající stíhačky se nikdy nedočkaly většího rozšíření, přesto byly dále používany ozbrojenými silami Imperiálního zůstatku i Nové republika a Galaktické aliance.

Okolo roku 40 PBY zahájil Kuat výrobu nástupce A-9, interceptor A-10.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki