Fandom

Czech Star Wars Wiki

Iontové dělo

< Iontové dělo

3 396stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.Obsah tohoto článku spadá do období vzestupu Impéria.Obsah tohoto článku spadá do období Povstání.Obsah tohoto článku spadá do období Nové republiky.Obsah tohoto článku spadá do období Nového řádu Jedi.
Iontové dělo V-150.jpg

iontové dělo V-150

Iontové dělo byla zbraň, která střílela vysoce ionizované částice nebo vysoce ionizovanou plazmu.

PopisEditovat

Tyto částice vážně narušovaly funkci elektronických a počítačových systémů, zkratovaly jejich obvody a úplně je vyřazovaly z provozu. Fyzické poškození se často projevovalo nárůstem teploty a spečením částí přístojů. Proto se iontová děla nepoužívala k ničení, ale ke  znehybnění a následnému obsazení vesmírných lodí, vozidel, štítů nebo droidů. Známou stinnou stránkou iontových děl však byla dlouhá doba nabíjení a také jejich vysoká nepřesnost.

Iontová děla byla často umisťována na bitevních lodích, jako byly např. hvězdné destruktory. Těm umožňovala nepřátelskou loď buď zajmout nebo vyřadit z provozu a zničit přesnou palbou z malé vzdálenosti. Monstrózním příkladem použití této taktiky a technologie byly separatistické lodě Malevolence a Devastation, které byly prakticky pouhými nosiči obrovských, iontových pulzních děl, schopných jediným výstřelem vyřadit celou flotilu lodí a stíhaček.

Pozemní iontová děla byla určena k planetární ochraně. Dala se také použít k proražení planetární blokády, jako to udělali povstalci v bitvě o Hoth.

Iontová děla menších rozměrů se montovala také na některé modely stíhaček, např. B-wing, Y-wing, TIE/D Defender, TIE Hunter nebo Razor.

Galaktické impérium během Galaktické občanské války experimentovalo s usazením iontových děl na kráčející tanky AT-AT a vytvořením mobilních terénních iontových děl AT-IC.

Známé modely iontových dělEditovat

  • C-136
  • C4-CZN ion field gun
  • Equalizer ion cannon
  • Magna-gun
  • Planetary ion cannon
  • V-150 anti-orbital ion cannon
  • V-180 anti-orbital ion cannon
  • iontové dělo V-200
  • V-35 Spoiler
  • V-90 Protector
  • A-4 ion cannon
  • Dar-2 ion cannon
  • F-2 light ion cannon
  • F-4 medium ion cannon
  • F-6 heavy ion cannon
  • F-9 heavy ion cannon
  • Ion pulse cannon
  • Interplanetary Ion Cannon
  • Ion Battery
  • Mine Type B
  • iontové dělo MS-1
  • iontové dělo NK-3
  • iontové dělo NK-7
  • Separatist flagship deck cannon
  • SW-2 ion cannon
  • SW-3 ion cannon
  • SW-4 ion cannon
  • SW-6 ion cannon
  • SW-7 ion cannon
  • SW-7a light ion cannon
  • SW-8 ion cannon

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki