FANDOM

Tab-canon-black  Tab-legends-white 
Eras-legends30px-Era-imp30px-Era-reb30px-Era-new30px-Era-njo
Iontové dělo V-150

iontové dělo V-150

Iontové dělo byla zbraň, která střílela vysoce ionizované částice nebo vysoce ionizovanou plazmu.

PopisEditovat

Tyto částice vážně narušovaly funkci elektronických a počítačových systémů, zkratovaly jejich obvody a úplně je vyřazovaly z provozu. Fyzické poškození se často projevovalo nárůstem teploty a spečením částí přístojů. Proto se iontová děla nepoužívala k ničení, ale ke  znehybnění a následnému obsazení vesmírných lodí, vozidel, štítů nebo droidů. Známou stinnou stránkou iontových děl však byla dlouhá doba nabíjení a také jejich vysoká nepřesnost.

Iontová děla byla často umisťována na bitevních lodích, jako byly např. hvězdné destruktory. Těm umožňovala nepřátelskou loď buď zajmout nebo vyřadit z provozu a zničit přesnou palbou z malé vzdálenosti. Monstrózním příkladem použití této taktiky a technologie byly separatistické lodě Malevolence a Devastation, které byly prakticky pouhými nosiči obrovských, iontových pulzních děl, schopných jediným výstřelem vyřadit celou flotilu lodí a stíhaček.

Pozemní iontová děla byla určena k planetární ochraně. Dala se také použít k proražení planetární blokády, jako to udělali povstalci v bitvě o Hoth.

Iontová děla menších rozměrů se montovala také na některé modely stíhaček, např. B-wing, Y-wing, TIE/D Defender, TIE Hunter nebo Razor.

Galaktické impérium během Galaktické občanské války experimentovalo s usazením iontových děl na kráčející tanky AT-AT a vytvořením mobilních terénních iontových děl AT-IC.

Známé modely iontových dělEditovat

  • C-136
  • C4-CZN ion field gun
  • Equalizer ion cannon
  • Magna-gun
  • Planetary ion cannon
  • V-150 anti-orbital ion cannon
  • V-180 anti-orbital ion cannon
  • iontové dělo V-200
  • V-35 Spoiler
  • V-90 Protector
  • A-4 ion cannon
  • Dar-2 ion cannon
  • F-2 light ion cannon
  • F-4 medium ion cannon
  • F-6 heavy ion cannon
  • F-9 heavy ion cannon
  • Ion pulse cannon
  • Interplanetary Ion Cannon
  • Ion Battery
  • Mine Type B
  • iontové dělo MS-1
  • iontové dělo NK-3
  • iontové dělo NK-7
  • Separatist flagship deck cannon
  • SW-2 ion cannon
  • SW-3 ion cannon
  • SW-4 ion cannon
  • SW-6 ion cannon
  • SW-7 ion cannon
  • SW-7a light ion cannon
  • SW-8 ion cannon

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki