Fandom

Czech Star Wars Wiki

Ithor

< Ithor

3 397stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.
[+/-] [zdroj]

Ithor byla čtvrtá planeta v soustavě Ottega na Vnějším okraji. Jedna z nejstarších členských planet Galaktické republiky překypovala životem a její povrch byl minimálně poznamenaný civilizací.

HistorieEditovat

Ithor se přidal ke Galaktické republice asi 8000 let PřBY.

V roce 3963 se republiková flotila utkala mandalorskými jednotkami v pásu asteroidů u soustavy Ottega.

Před bitvou o Yavin obléhaly Ithor impériální jednotky. Impérium požadovalo přístup k biotechnologiím, které by mohlo využít k vojenským účelům. Imperiální velitel kapitán Alima vyhrožoval zničením vnímajících lesů, proto velekněz Momaw Nadon přistoupil na dohodu výměny ithorianských technologií za záchranu "Matky džungle".
Po bitvě Yavin Impérium plánovalo Ithor obsadit. Alliance rebelů se však o těchto plánech dozvěděla a vyslala Hana Sola a Chewbaccu, aby odvezl skupinu Ithorianů, kteří se chtěli z planety evakuovat. Uprchlíci vzlétli těsně před útokem a byli pronásledováni skupinou stíhaček TIE. Dokázali se jim ztratit blízkém pásu asteroidů a odvezli Ithoriany na planetu Bimmisaari.

Po pádu Impéria se planeta Ithor stala členem Nové republiky, v senátu ji reprezentovala senátorka Umwaw Moolis.

Zničení IthoruEditovat

25 PBY se planeta ocitla v cestě yuuzhanvongské invazi. Poté co Republika ustoupila z planet Dantooine a Dubrillion, zaujala obranu u Ithoru s nadějí, že dokáže proti Vongům vyvinout biologickou zbraň z pylu bafforrových stromů, který měl smrtelné účinky na jejich živé brnění. Tomu Vongové zabránili tak, že celou planetu zamořili toxiny, které začaly požírat veškerý život a přitom produkovaly velké množství vodíku a kyslíku. V následné bitvě nad planetou se do atmosféry zřítila hořící yuuzhanvongská loď Věčné utrpení, která zažehla atmosféru a spálila celý porch planety na popel.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki