Fandom

Czech Star Wars Wiki

Jakku

3 396stránek na
této wiki
Add New Page
komentář1 Share

Obsah tohoto článku je považován za kanonický

[+/-] [zdroj]

Jakku byla pouštní planeta ve Vnějším okraji (v Západních oblastech).

Historie Editovat

Po bitvě o měsíc Endor a zkáze Hvězdy smrti II, se Jakku stala jednou ze základen Impéria. Jak se následně Impérium více a více hroutilo pod údery Nové republiky, tak se časem novorepubliková flotila probojovala až k Jakku. Překvapené imperiální křižníky se útoku bránily tím, že lodě republiky strhávali tažnými paprsky na povrch planety. Ani to jim však nebylo nic platné a Imperiálové byly z Jakku vyhnáni nadobro.

Styl života Editovat

Velká část místních obyvatel se živí sbíráním součástek a jejich směňováníkm za jídlo. Bohatým zdrojem různých součástek a dílů je právě Hřbitov hvězdných lodí. Místo, kde byly boje mezi Republikány a Imperiály nejtěžší a kde se k zemi zřítilo nejvíce křižníků a lodí. (Právě z těch získávají sběrači cenné součástky.) Jedním z míst, kde lze součástky směňovat je právě stanice Niima, z níž pochází Rey. Tamější směnárnu provozuje Unkar Plutt, Crolut, který na tuto planetu přišel především za ziskem.

Ze zákulisíEditovat

Planeta byla poprvé představena v prvním teaseru filmu Star Wars Epizoda VII: Síla se probouzí. Původně si většina lidí myslela, že se jedná o jinou pouštní planetu, Tatooine. Jméno Jakku bylo poprvé uveřejněno v druhém teaseru v rámci Star Wars Celebration 2015.

VýskytEditovat

V jiných jazycích