Fandom

Czech Star Wars Wiki

Jawa

< Jawa

3 535stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.
[+/-] [zdroj]

Jawové jsou malí humanoidi z pouštní planety Tatooine.

Vzhled a biologie Editovat

Pro tento druh jsou typické jejich dlouhé hnědé hábity s kápí, z pod níž svítí dvě malá žlutá světélka. Pod hábitem mají vyzáblé tělíčko. Jejich tváře jsou zploštělé se svítivýma žlutýma očima. Jawové jsou také silní smraďochové díky tekutině, kterou potírají hábity, aby hábity zadržely pot. Pomocí zápachu se také dorozumívají.

Život Editovat

Jawové si staví oázy v poušti, kde povětšinou žijí, pokud nejsou ve svém pojízdném krámu. Vyvinuly se z dávné rasy Kumumgah na Tatooine. Později jim ale jejich studny v jejich pouštních oázách začaly vysychat, a aby vydrželi nápor dvou Tatooinských sluncí, začali nosit dlouhé hnědé hábity.

Obživa Editovat

Živí se tím, že opravují rozbité droidy a prodávají je pak ve svém pojíézdném obchodě. Takto se živí většina kmene. Ta menší část zůstává kmene zůstává v jejich městě, aby chránily svou šamanku před případnými útroky jiných kmenů nebo národů, které žijí na Tatooin.

Nepříjemnosti s tuskeny Editovat

Útočí na ně hlavně Tuskenové, kteří si chtějí přivlastnit Jawovské poklady a vodu. Když nepřítel prorazí hlavní obranu města, všichni Jawové se semknou kolem paláce a brání šamanku, která stojí v čele kmene, dokud nezemřou. Jejich zbraněmi se stane cokoli, co najdou v poušti, od blaster počínaje, nějakou kovou tyčí konče. Sami si ale také dokážou zbraně postavit. Příkladem toho jsou Jawovské kopí a meče, které ale vydrží málo. Také vyvinuli ochromovací iontové pušky.

V síti Wikia

Náhodná Wiki