FANDOM

Opravdu nádherná, mysl dítěte je.

Yoda

Star Wars: Epizoda II Klony útočí

Jediiská mládež, také známá jako Jedi praktikanti, byly citlivé na sílu. Děti byly přijati do Řádu Jedi z různých druhů. V raném věku začali jejich počáteční lekce umění Jedi v chrámu Jedi na Coruscantu, ačkoli se jejich výcvik rozšířil i na planetu Ilum kde musela podstoupit posvátný obřad průchodu zvaný shromáždění kde mládež požadovala aby mohli své Kyber krystali použít ve do svého světelného meče. Před tím než přišel čas aby postoupili k vyššímu vzdělávání, Velmistr Yoda sloužil jako instruktor v cestě Síly pro všechny praktikanti v rpůběhu své dlouhé kariéry. Aby se kvalifikovali do hodnosti Padawanu, museli dokončit sérii testů a zahajovacích zkoušek v pořadí aby se mohli stát učedníky u zkušených Jedi, jako jsou rytíři a mistři.

V průběhů klonových válek byla budoucnost Řadu Jedi ohrožena machinací Dartha Sidiouse temného pána ze Sithu který se snažil trénovat pomocníky temné strany sílu kteří budou jako jeho donucovací orgány v Novém Řádu, Sidious zorganizoval únos několika kojenců citlivých na sílu kteří byly vybráni aby se staly Jediiskou mládeží. Jedi se podařilo jeho plánu zabránit, nicméně. Navzdory jejich úsilí o zajištění příští generace Jedi, Jediiská mládež zahynula spolu s většinou Jediů během rozkazu 66.