FANDOM

[+/-] [zdroj]
"Tak fajn šroťáci, nažerte se laseru"
―Jek[zdroj]

Jek byla přezdívka klonového vojáka, který během Klonových válek sloužil pod poručíkem Thire. Byl klonovým shock trooperem a odborníkem na těžké blasterové zbraně. Jek byl jedním ze tří vojáků, kteří doprovázeli mistra Yodu na diplomatickou misi na Rugosu.

ŽivotopisEditovat

Jek Z-6.jpg
Na začátku Klonových válek byl Jek přidělen k ochrance senátorů na Coruscant. Na tomto místě nebyl příliš spokojen a toužil po bojovém nasazení.

Roku 22 PřBY dostal příležitost vyzkoušet svou oblíbenou zbraň, rotační blasterové dělo Z-6 na své první misi.

Spolu s přítelem Rysem a poručíkem Thire byl přidělen jako doprovod mistra Yody, který se vydal na diplomatickou misi na korálový měsíc Rugosa, kde měl jednat s toydarianským králem Katuunkou o připojení k Republice. Poblíž Rugosy byl Yodův křižník napaden separatistickými jednotkami. Yoda se svým doprovodem unikli v záchranném modulu a přistáli na měsíci. Tam museli čelit útoku praporu bitevních droidů B1 a tanků AAT, které vyslala Asajj Ventress, aby setkání překazila.

Když vojáci odpočívali v úkrytu, Yoda Jekovi řekl, že důležitější než síla zbraní je důvtip. O tom se Jek přesvědčil hned druhý den, kdy se Yoda postavil sám celému praporu droidů, protože vojáci měli kritický nedostatek munice. Ve správné chvíli Thire odpálil poslední střelou z raketometu převis skály, který zavalil celou skupinu droidů.

OsobnostEditovat

"Jeku, o zbraně staráš se jen. Bitvy zbraně nevyhrávají, to mysl tvoje mocná jest. Důvtipem droidy porazit lze."
Yoda[zdroj]

Yek byl lakonickým vojákem, který raději střílel než mluvil. Poklidná služba mu nevyhovovala a preferoval bojové nasazení. Na misi nosil zejména těžké zbraně, jako např. rotační dělo Z-6 nebo raketomet RPS-6. Odlišností ve vzhledu od ostatních klonů byla jeho vyholená hlava, a tetování, které měl Jek vzadu na krku. Byl blízkým přítel vojáka jménem Rys.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki