Fandom

Czech Star Wars Wiki

Jem Ysanna

3 447stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

[+/-] [zdroj]

Jem Ysanna byla mladá příslušnice kmene Ysannů z planety Ossus, která se stala učednicí a blízkou přítelkyní Luka Skywalkera.

BiografieEditovat

Jem objevil Luke Skywalker, když zkoumal jediské památky na planetě Ossus. Luke narazil na Jem a jejího bratra Rayfa, když stáli připoutaní ke stromu (ve skutečnosti prastarému netiskému Jedii jménem Ood Bnar). Rayf a Jem patřili ke kmeni Ysannů, válečných šamanů, kteří dokázali lehce používat Sílu. Oba byli dětmi jejich náčelníka jménem Okko. Ukázalo se, že Ysannové jsou potomci dávných Jediů, kteří kdysi sídlili na Ossu.

Ysannové se se Skywalkerem spřátelili a projevili touhu stát se jeho učedníky. Přestože mluvili jinou řečí, Luke zjistil, že pomocí Síly dokáže s Jem navázat mentální spojení a dorozumívat se. Díky tomu se Jem rychle učila mluvit basic a zlepšovala se v jediském tréninku. Během cesty na Nový Alderaan se mezi nimi vyvinulo citové pouto. Tam Jem spolu s Leiou Solo čelila pokusu o únos Solových dětí Jacena a Jainy, který provedli císařovi temní Jediové Tedryn-Sha a Krdys Mordi. Mordiho dokázala Jem zabít světelným mečem, zemřela ale na následky zásahu blaster, který vypálil Tedryn-Sha.

Skywalker a Jem Ysanna.jpg

Skywalker a Jem Ysanna

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki