Fandom

Czech Star Wars Wiki

Křižník třídy Broadside

3 397stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

[+/-] [zdroj]

Křižník třídy Broadside kdb-1, označovaný také jako korveta třídy Broadside, byla imperiální válečná loď.

CharakteristikaEditovat

Třída Broadside byla navržena k boji na velkou vzdálenost. Měla lehké pancéřování a nevýrazné zrychlení a obratnost. Vyzbrojena byla odpalovači raket a turbolasery. První modely používaly drahé diamant-boronové střely, které byly velmi účinné proti sevřeným formacím lodí a měly velký dosah. Později byly nahrazeny levnějšími třaskavými střelami.

Kvůli malé obratnosti útočily lodě třídy Broadside ze vzdálenosti mimo dosah radarů nepřítelských lodí. Strategicky rozmístěné křižníky zasypaly překvapeného nepřítele střelami a dokázaly zanechat i značně velkou flotilu bez štítů a zranitelnou před dalším útokem.

HistorieEditovat

Třídu Broadside začala společnost Kuat Drive Yards vyrábět na začátku Galaktické občanské války. Vycházela z designu hvězdného destruktoru třídy Gladiator. Byly z něj odebrány prostory pro posádku, hangáry byly změněny na odpalovače střel a přišel o část pancéřování. Kvůli ztrátě soběstačnosti byla klasifikace třídy Broadside změněna z hvězdného destruktoru na křižník.

Broadside kriznik.jpg
Inženýři Kuatu usoudili, že u této třídy není potřeba velké obratnosti a proto byla třída Broadside pomalejší než Gladiator. Kvůli této zranitelnosti musely být křižníky chráněny eskortními loděmi. Také proto bylo množství křižníků během občanské války ukradeno Zannovým konsorciem.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V jiných jazycích

V síti Wikia

Náhodná Wiki