FANDOM

Křižníky třídy Consular vstoupily do služby přibližně v roce 990 PřBY kvůli rozpočtovým škrtům, které vyžadovaly budování užitkových a nenápadných lodí. Dělily se na dva tipy: diplomatické (červené) a v průběhu válek, kdy se tyto plavidla používala jako útočná plavidla byly nabarveny stejně jako ostatní bojové lodě např. Acclamator nebo Venator. Jedna z těchto lodí byla v Epizodě 1 kde dopravila Qui-Gona Jinna na palubu velitelské lodě Obchodní federace, kde byla zničena. Tato loď bylo hojně využívána v klonových válkách jako lehká fregata nebo útočný křižník.

Využití po Klonových válkáchEditovat

Hrstka křižníků byla ještě v provozu za Galaktické občanské války. Některé z nich se používaly ještě i za Yuuzhanvongských válek a účastnily se například bitvy u Yag'Dhul.

Osobní prostoryEditovat

Na spodní straně křižníku byl umístěn jakýsi salón, který poslanci používali k zasedání, řešení různých sporů a podobných problémů. Tento salón rovněž sloužil jako záchranný modul, který byl vybaven vlastními senzory, podporou života a motory. Pro zvýšení bezpečnosti na diplomatických misích se posádky často redukovaly na minimum a o většinu lodních systémů se starali droidi.

Tento článek pochází z Clone Wars Wiki a jeho autorem je Darth Nihilus