Fandom

Czech Star Wars Wiki

Kel Dor

< Kel Dor

3 470stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.
[+/-] [zdroj]

Kel Dorové, někdy označovaní jako Kel Doriané, byli druhem pocházejícím z planety Dorin. V prostředí bohatém na kyslík musel nosit ochranné dýchací masky. Byli také známí pro jejich jedinečné schopnosti a citlivost k Síle. Jeden z pozoruhodných členů druhu Kel Dor byl mistr Jedi Plo Koon.

Biologie a vzhledEditovat

PloKoonBezMasky.jpg

Mistr Jedi Plo Koon bez masky

Kel Dorové dosahovali průměrné výšky 1,8 m. Měli skvrnitou kůži, jejíž barva kolísala někde mezi hnědou a karmínově červenou. Oči měli černé, bílá duhovka naznačovala citlivost k Síle. Jejich nos připomínal malý zobák, ukrytý v horní části svislých masitých úst, které tvořily zdánlivou trhlinu v jejich tváři. Ústa byla bezzubá, měla pouze horní a dolní tvrdé patro a z každé strany je chránily jeden nebo dva špičaté kly. Na místě uší měli Kel Dorové mimosmyslové orgány.

Kel Dorové se vyvinuli ve zvláštní heliové atmosféře rodné planety, proto mimo ni museli nosit dýchací masky a ochranné brýle, které je chránily před smrtelnými účinky kyslíku, dusíku a oxidu uhličitého. Masky také pomáhaly zesílit jejich hlas, který mimo atmosféru Dorinu zněl příliš slabě. Bez svých brýlí byli Kel Dorové navíc mimo domov slepí. Na druhé straně dokázali po krátkou dobu přežít ve vesmírném vakuu.

Ve srovnání s jinými druhy měli slabší tělesnou konstituci, zato byli rychlí a moudří. Díky svým mimosmyslovým orgánům měli rychlejší reflexy a také spolu dokázali komunikovat jistou formou telepatie.

Kel Dorové v galaxiiEditovat

Okolo roku 137 PBY byl Pol Temm administrátorem na vesmírné stanici Wheel. Tam poskytl prostor pro vyjednávání admirála Gar Staziho a kapitána Minga Bovarka o společném postupu Galaktické aliance a Felova impéria proti Sithům.

V síti Wikia

Náhodná Wiki