FANDOM

Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.
[+/-] [zdroj]

Kiffarové byli lidem blízká rasa, která obývala planety Kiffu a Kiffex. Občas byli nesprávně označováni jako „Kiffuové“.

SchopnostiEditovat

Přibližně u jednoho ze sta Kiffarů se vyskytovala schopnost číst vzpomínky z neživých předmětů dotykem, zvaná psychometrie, včetně mrtvých těl bytostí. Schopnost číst i z živé bytosti byla značně neobvyklá, jedinou známou výjimku představoval Quinlan Vos a to díky svému tréninku pod hrabětem Dooku.

KulturaEditovat

Kiffarové byli zhledem podobní lidem, odlišovali se pouze výrazným obličejovým tetováním, zvaným qukuuf. Toto tetování, prováděné v dětství, se dědilo v rodinách po mateřské linii, vyjma případů, kdy matka nebyla Kiffarka a jedinec přijal tetování svého otce. To byl případ např. Korta Vose, syna kiffarského mistra Jedi Quinlana Vose a lidské matky Khaleen Hentz.

Quinlan Vos.jpg

Kiffarské tetování

Klanová příslušnost se pravděpodobně dědila po otcově linii, ačkoliv není jasné, jak se postupovalo, pokud otcem nebyl Kiffar, např. jako v případě Ailyn Vel. Jednotlivé klany byly po většinu kiffarské historie v nepřátelském nebo válečném stavu. Invaze Sithského impéria na kiffarské planety okolo 3 500 PřBY ale počty Kiffarů i klanů výrazně zredukovala.

Tradičními barvami obličejových tetování byly červená, žlutá a zelená. K rozlišení klanů se používali různé vzory a motivy.

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki