FANDOM

[+/-] [zdroj]

Klonové války byly jedním z nejničivějších a největších galaktických konfliktů v galaktické několikatisícileté historii; trvaly necelé tři roky, počínaje 22 PřBY bitvou o Geonosis a konče 19 PřBY misí na Mustafar a Rozkazem 66. Zasáhly převážnou většinu známých světů. Proti sobě stály Galaktická republika a Řád Jedi na jedné straně a na straně druhé Konfederace nezávislých systémů. Celé války byly ovšem pečlivě vykonstruovaným plánem Sithského řádu, který stál na pozadí obou stran.

První bitvou byla bitva o Geonosis a po třech letech končí Rozkazem 66 a Vaderovou misí na Mustafaru. Měli za následek takřka úplné vyhlazení Jediů a reformaci z Republiky na Impérium. Na straně Republiky jsou Jedijší generálové co v bitvách vedou klonovou armádu a z politiků kancléř Palpatine a senátoři. Na straně separatistů je hrabě Dooku, Asajj Ventress, generál Grievous, vůdci separatistů, tajný Sithský vůdce Darth Sidious a samozřejmě obrovská droidí armáda. Chronologicky jsou klonové války zachyceny na konci Star Wars: Epizoda II - Klony útočí, v prvním kresleném díle, do půlky druhé kresleného dílu, v animovaném filmu Star Wars: Klonové války a následném stejnojmeném seriálu s pěti sériemi, dále ve druhé půli druhého kresleného dílu a do tří čtvrtin Star Wars: Epizoda III - Pomsta Sithů.

PrůběhEditovat

Bitva o GeonosisEditovat

Stažený soubor g.jpg

Bitva o Geonosis

Když hrabě Dooku zajal v Geonosiské arnéně Obi-Wana Kenobiho, jeho padawana Anakina Skywalkera a senátorku Padmé Amidalu, vydalo se jim na pomoc 212 Jediů vedených mistrem Windu. Bitevní droidi však měli nad Jedii obrovskou převahu, v aréně zbyla už jen hrstka přeživších Jediů a Padmé Amidala. Zemřel zde dokonce i mistr Coleman Trebor, kterého zastřelil námezdní lovec Jango Fett. Tohopotom zabil Mace Windu. Nakonce v aréně přažilo něco přes 20 rytířu, a tak hrabě Dooku Jediům nabídl, aby se vzdali. Oni ale odmítli a bojovali dál. Chvíli na to přiletěl do arény na pomoc mistr Yoda s novu obrovskou klonovou armádou naklonovanou z námezdního lovce Jango Fetta na Kaminu. Klonová armáda zničila všechny droidy v aréně a pomohla Jediům, kteří nastoupily do lodí a tím začal první bitva Klonových válek a začlo se bojovat o Geonosis. Z rytířů Jediů se teď stali také generálové republikové armády a z padwanků velitelé. Loď s Eethem Kothem, Taradosem Gonem a Sorou Bulqem droidi sestřelili a mistr Gon havárii narozdíl o Kotha a Bulqa nepřežil. Mace Windu, Ki-Adi Mundi a Kit Fisto vedli jako generálové speciální jednotky. Mistr Yoda byl odvezen do velitelství a jako hlavní republikový generál řídil celou bitvu. Většina dalších Jediů vedla v bitvě další prapory klonů a droidi začali ustupovat. Zemřel zde ale Jedijský generál  Joclad Danva. Hrabě Dooku převzal od separatistů plán na Hvězdu smrti a odlétál s ním do jednoho s Geonosiských hangárů, aby je mohl odvést svému mistrovi na Coruscant. Jeho vznášedlo však záhledla loď s Obi-Wanem Kenobi, Anakinem Skywalkerem a Padmé Amidolou. Dooku na ně nařídil palbu. Jejich loď byla nastřelena a Padmé z ní spadla, ale přežila. Obi-Wan a Anakin pak sledovali Dookua a vysoupili za ním do hangáru, ze kterého chtěl odletět. V zápětí byla jejich loď sestřelena. Nejdříve Dooku spustil do Anakina blesky a zkoušel to i na Obi-Wana, ale ten je svým mečem vykryl. Poté se tedy s Obi-Wanem utkal v boji s meči a porazil ho. Anakin ho však zachránil a začal bojovat s Dookem. Ten mu nakonec usekl ruku. Na pomoc jim přišel mistr Yoda a utkal se se svým starým padwanem Dookem. Ten nakonec po nerozhodném souboji uprchl na Coruscant. Jediům se podařilo bitvu o Geonosis vyhrát.

Bitva o KaminoEditovat

Bitva o MuunilinstEditovat

Voolvif2.jpg

Bitva o Muunilinst

Bitva o Mon CalamariEditovat

Battle of Mon Cal TCWCG.jpg

Kit Fisto bojuje v bitvě o Mon Calamari

Bitva o DantooineEditovat

Mace Windu during the Battle of Dantooine.jpg

Mace Windu ničí droidy na Dantooine

VýskytEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki