Fandom

Czech Star Wars Wiki

Kolonie

< Kolonie

3 500stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.
Kolonie.jpg
Kolonie
byly galaktickou oblastí, která se rozprostírala mezi Jádrem a Vnitřním okrajem. Díky sousedství s politicky a ekonomicky silnými světy Jádra byly i Kolonie dosti bohatý region plný rychle se rozvíjejících průmyslových světů a obchodních center.

Popis Editovat

Kolonie byly první oblastí, jejíž planety byly kolonizovány mimo Jádro. Některé ještě před vznikem Galaktické republiky, mnoho z nich bylo zakládajícími členy. Světy byly tradičně velmi bohaté a průmyslově rozvinuté, se starobylými kulturami.

Historie Editovat

Přibližně 27 000 let PBY byl vyvinut hyperpohon, který umožnil kolonizovat některé vzdálené světy, včetně Felucie na Vnějším okraji. Většina světů v oblasti Kolonií byla osídlena do 24 000 PBY. Bohaté světy Jádra vysílaly také generační lodě, s jejichž pomocí založily mezihvězdná impéria. Osadníci z Humbarine kolonizovali planety Balmorra a Commenor, zatímco Corelliané osídlili Byblos a Loronar. Kolonisté z planety Duro se usadili na Neimoidii a postupně se vyvinuli v odlišný poddruh. Kvůli pomalému cestování a nedokonalému spojení s mateřskými světy se kolonie často osamostatnily, což vedlo k několika konfliktům.

Vznik Galaktické republiky 25 000 PBY pomohl snížit počet konfliktů mezi světy Jádra a koloniemi a urychlil kolonizaci celé oblasti. Tomu napomohl také objev Corellianského běhu a Perlemianských obchodních cest, což vedlo k založení nových kolonií na planetách Yabol Opa, Raithal a Arkania.

Planety KoloniíEditovat

  • Arkania
  • Aquilae
  • Bassadro
  • Batorine
  • Borleias
  • Castell
  • Cato Neimoidia
  • Carida
  • Cilpar
  • Deko Neimoidia
  • Devaron
  • Fondor
  • Froswythe
  • Giju
  • Golkus
  • Hjaff
  • Herzob
  • Hok
  • Jatir
  • Kelada
  • Koru Neimoidia
  • Loj
  • Mrlsst
  • Nak Shimor
  • Neimoidia
  • Quarzite
  • Pelemax
  • Phu
  • Trunska
  • Vulvarch
  • Wakeelmui
  • Yir Tangee

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki