Fandom

Czech Star Wars Wiki

Korporační sektor

< Korporační sektor

3 473stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.
[+/-] [zdroj]

Korporační sektor, někdy označovaný CorpSec, byl nezávislý sektor na Vnějším okraji u ústí Tingelského ramene. Byl založen kvůli sporům mezi vládou Galaktické republiky a přestaviteli největších galaktických korporací.

PopisEditovat

Korporační sektor se nalézal na Vnějším okraji směrem k ramenům od sektorů Aparo a Wyl, na konci Hydianské tepny. Sektor tvořily tisíce obydlených a přes sto tisíc neobydlených soustav.

HistorieEditovat

Sektor byl založen 490 PřBY a původně zahrnoval několik set soustav bez inteligentního života. Korporace mohly v sektoru volně podnikat a nakupovat celé soustavy, avšak byly pod dohledem Republiky. Prvním z důležitých obchodních partnerů se stali Tynnané.

V období Galaktického impéria se Korporační sektor rozrostl na 30 000 soustav a začal být ovládán Správou korporačního sektoru. Měl zde vyrůst nový obrovský palác pro císaře Palpatina, jehož výstavba pokračovala kvůli problémům s komunikací ještě dlouho po bitvě o Endor. Imperiální válečný lord Zsinj obsadil okolní sektory a poté i Korporační sektor roku 7 PBY, jeho nadvláda však vydržela pouze rok.

V roce 40 PBY se části sektoru přidaly k planetám Corellia, Commenor, Adumar a Fondor v boji proti Galaktické alianci v Druhé galaktické občanské válce. 44 PBY zasáhlo sektor povstání otroků, které probíhalo v celé galaxii.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki