Fandom

Czech Star Wars Wiki

Korveta třídy CR90

< Korveta třídy CR90

3 397stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

[+/-] [zdroj]

Korveta třídy CR90 byla malá, víceúčelová loď vyráběná společností Corellian Engineering Corporation. Díky všestranné použitelnosti se stala nejrozšířenější třídou korvet, které sloužily jako obyčejné transportní lodě soukromých společností i jako vládní diplomatická plavidla. Ve službě byly od 52 PřBY minimálně do 137 PBY.

CharakteristikaEditovat

Modulární interiér CR 90 dovoloval měnit uspořádání podle potřeby, což bylo základem oblíbenosti této třídy. Běžně lodě sloužily jako vojenské transportéry, lehké eskortní lodě, nákladní lodě nebo linková doprava. Zaznamenána byla i modifikace jako nosič stíhaček.

Také zbraňový systém se lišil dle použití, ale v základní konfiguraci se skládal ze čtyř samostatných a dvou dvojitých turbolaserů Taim & Bak H9. Navíc mohla loď nést šest laserových kanonů a čtyři iontové kanony. Známou slabinou korvet CR90 však byl slepý úhel za lodními motory, kam nedokázala vést palbu žádná z palubních zbraní.

Korveta CR90.png
Loď dokázala snést zrychlení 2 100 G, ovšem její hyperpohon třídy 2 byl ve srovnání s podobně velkými loděmi pomalý. V podsvětelné rychlosti dosahovala 150metrová loď 950 km/h. Standardně mohla nést 600 pasažérů a posádku, skládající se z 8 důstojníků a 38 členů posádky. Ve vyjímečných případech zvládli loď řídit dva lidé. 

HistorieEditovat

Ve službách RepublikyEditovat

Korveta byla představena v posledních desetiletích Staré republiky a byla zavedena do např. do služeb Justičních jednotek a později Republikového loďstva během Klonových válek. Starší korvety třídy CR70 byly modernizovány, aby odpovídaly novější verzi.

Ve službách ImpériaEditovat

Předtím, než císař Palpatine zrušil senát, sloužily korvety jako diplomatické lodě senátorů. V bitvách plnily spíše podpůrné služby nebo bojovaly se stíhačkami.

Ve službách povstáníEditovat

Povstalci používali korvety jako bojové lodě od počátku války. Stejně jako piráti a pašeráci si je oblíbili pro jejich snadnou obsluhu, množství dostupných náhradních dílů, a schopnost pronikat imperiálními blokádami. Nicméně pro boj s imperiálními destruktory byla jejch výzbroj slabá. Pouze větší skupina korvet dokázala poškodit jeden destruktor, což se povedlo např. v bitvě o Kuat.

Korvety používal ve své flotile také zločinecký pán Tyber Zann.

Ve službách Nové republikyEditovat

Po vzniku Nové republiky byly korvety začleněny do Obranné flotily Nové republiky.

Několik korvet bylo ve službě ještě 137 PBY, kdy byly použiti při evakuaci planety Dac.

NástupceEditovat

Korveta třídy Assassin.jpg

Korveta třídy Assassin

Někdy kolem roku 3 PBY se začaly zavádět korvety třídy Assassin, což byly modifikované CR90 přímo navržené pro bojovou činnost. V základní výbavě měly šest dvojitých turbolaserů a vrhač protonových torpéd. Ve velkých počtech tyto korvety používalo Impérium.

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki