Fandom

Czech Star Wars Wiki

Korveta třídy Marauder

3 483stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
[+/-] [zdroj]

Korveta třídy Marauder byla 195 metrů dlouhá loď, vyráběná před Klonovými válkami společností Republic Sienar Systems.

CharakteristikaEditovat

Korveta Marauder schéma.jpg

Schéma korvety

Korvety byly vybaveny 8 dvojitými turbolasery, prostorem pro 12 stíhaček a 80 vojáků a velmi přesnými projektory tažných paprsků, které umožňovaly zachytit jiné plavidlo bez vážných vedlejších škod. Byly vhodné zvláště pro zajímání a násilné průniky na jiné vesmírné lodě. K tomu účely často spolupracovaly s plavidly vybavenými projektory gravitačních studní. Navíc jejich podsvětelný pohon byl rychlejší než např. destruktorů třídy Victory I. Proto byly tyto "kapesní" křižníky výbornými hlídkovými loděmi.

HistorieEditovat

Korvety Marauder byly navrženy společností Republic Sienar Systems jako hlídkové a eskortní lodě pro Galaktickou republiku. Vinou neschopnosti republikové byrokracie však nebyly nakoupeny, takže se je výrobce snažil prodávat menším vládám a organizacím. Zakázky však přicházely pomalu, proto byly výrobní práva prodány Správě korporačního sektoru. Ta je používala k prosazování svých zájmů v Korporačním sektoru, protipirátských operacích a doprovodu hvězdných destruktorů.

Korvetu jménem Retribution používalo hnutí Corellian Resistance. Pod velením Brie Tharen se zúčastnila bitvy o Ylesii.
Povstalecká aliance získala několik korvet prostřednictvím pirátů z Korporačního sektoru a upravila je pro své potřeby. Ty zůstaly sloužit ve flotile Nové republiky.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki