Fandom

Czech Star Wars Wiki

Kypův Tucet

3 483stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
[+/-] [zdroj]

Kypův Tucet byla nezávislá letka vesmírných stíhaček loajální Nové republice, známá také pod svým prvním jménem jako Tucet a dva mstitelé. Vedl ji Jedi Kyp Durron, který ji se svým učedníkem Miko Regliou založil. Jméno bylo odvozeno z toho, že letku tvořilo 12 stíhacích pilotů a dva Jediové. Létali na stíhačkách typu X-wing, Z-95 Headhunter, A-wing, B-wing  a jedijských XJ a zaměřovali se hlavně na boj s pašeráky.

V roce 25 PBY přiletěli prozkoumat soustavu Helska. Poblíž planety Helska IV je napadly koralskippery Yuuzhan Vongů, kteří měli na planetě tajnou základnu. Pomocí dovin basalů stíhačkám strhli štíty a celá letka kromě obou Jediů byla zničena. Miko nouzově přistál na planetě, byl zajat a při pokusu o útěk zemřel, Kyp se v poslední chvíli zachránil skokem do hyperprostoru.

Zanedlouho Kyp zformoval novou letku stíhacích veteránů pro boj s Yuuzhan Vongy. Na žádost Luka Skywalkera ji přejmenoval na Kypův Tucet. Většinou létali na stíhačkách typu X-wing, A-wing a Y-wing a účastnili se prakticky všech důležitých bitev Yuuzhanvongské války, např. bitev o Kubindi, Sernpidal nebo Coruscant. Pro své nepřetržité bojové nasazení byla letka nechvalně proslulá častou smrtí svých členů.

ČlenovéEditovat

  • Deak
  • Yara
  • Octa Ramis
  • Chem
  • Veema
  • Ian Rim

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki