Fandom

Czech Star Wars Wiki

LAAT/i

< LAAT/i

3 470stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

[+/-] [zdroj]
LAATi.jpg

LAAT/i

LAAT/i se často označoval jako útočný republikový dělový člun. Byl specializovaný pro podporu bojujících klonů a jejich dopravu. Byl používán armádou Galaktické republiky v době Klonových válek. Galaktické impérium používalo tyto LAAT krátkou dobu po válce.

CharakteristikaEditovat

LAAT/i byl schopen přepravovat až 30 vojáků. Vedlejší funkce byly průzkumné mise, vzdušná podpora, pátrací akce, boje proti vozidlům, stíhačkám či jiným vznášedlům.

Kromě obraných prvků byla část s pasažéry chráněna křídly a bočními posuvnými dveřmi. LAAT/i  mohl nést až čtyři spídrové motorky nebo dvě AT-RT v zadní části. Posádku tvořili čtyři kloni - jeden ovládal dva protipěchotní kanóny, které se daly vyměnit za reflektory, sloužil zároveň i jako druhý pilot. Další dva střelcim ovládali dva "zmenšené lasery Hvězdy smrti". Poslední klon byl pilot.

Na palubě sloužil i jeden IM-6, lékařský droid, který se dokázal složit do krabičky.

V případě mimořádných událostí se dala kokpitová kapsle oddělit od zbytku lodi a sloužil jako záchranný modul.

Pěchotní dělové čluny, jenž byly vybaveny atmosférickými pohony, mohly být vysazeny mimo atmosféru, nedokázaly však dosáhnout oběžné dráhy bez přepravního plavidla.

LAAT/i dokázalo v nižších vrstvách atmosféry, kde mohl vyvinout rychlost vyšší než 600 km/h. Jediná útočná loď třídy  Accelamator mohl nést až 80 LAAT, zatímco křižník třídy Venator měl prostor jen pro 40 těchto strojů.

Zdroje Editovat

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 Star Wars: Complete Cross-Sections
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 2,6 2,7 2,8 2,9 The Official Star Wars Fact File
  3. Star Wars Battlefront: Renegade Squadron
  4. Chybná citace Chyba v tagu <ref>; citaci označené PrimaBFI není určen žádný text
  5. 5,0 5,1 5,2 Star Wars: Battlefront
  6. 6,0 6,1 Star Wars Battlefront II: Prima Official Game Guide
  7. Star Wars: Empire

V síti Wikia

Náhodná Wiki