Fandom

Czech Star Wars Wiki

Lehký frachťák třídy Gladius

3 473stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
[+/-] [zdroj]

Lehký frachťák třídy Gladius byl rychlý a obratný frachťák společnosti Kuat Systems Engineering, vyráběný v období Galaktické aliance.

PopisEditovat

Raider 2.jpg

zadní část lodě

Třída Gladius měla kulatý, zploštělý trup s hladkým designem, ke kterému byl připojen mohutný motor na zádi a velký repulzor na spodní straně. Také kokpit měl kulatý tvar. Přestože byl frachťák vybaven účinným, čtyřhlavňovým laserovým dělem, nebyl dostatečně vybrojen pro boj s vesmírnými piráty a jinými zločinci. Dokázal jim však uniknou díky rychlému hyperpohonu.

HistorieEditovat

Společnost Kuat Drive Yards získala u Darth Kraytova impéria pro svou pobočku Kuat Systems Engineering svolení výrobě frachťáku navzdory přísným omezením, která v Impériu platila. Docílila toho výhodnými cenami jiných vesmírných lodí, které Impériu dodávala. Ve výzbroji měla frachťáky např. jednotka Sector Rangers, která je používala jako průzkumná a hlídková plavidla.

Populární byly frachťáky také mezi nájemnými lovci, kteří oceňovali jejich rychlost, výzbroj a také snadné ovládání. Jedním z majitelů Gladiusu byl Jor Torlin, který vlastnil loď jménem Raider.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki