Fandom

Czech Star Wars Wiki

Lehký interceptor Delta-7B třídy Aethersprite

< Lehký interceptor Delta-7B třídy Aethersprite

3 396stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

[+/-] [zdroj]

Lehký interceptor Delta-7B třídy Aethersprite byla stíhačka krátkého doletu, kterou používali příslušníci Řádu Jedi během Klonových válek.

PopisEditovat

Blade of Dorin.jpg

stíhačka s hypermotorovým prstencem

Stíhačky Delta-7B byly dodány do služby poté, co byly starší modely Delta-7 zničeny v bitvách. Hlavním rozdílem mezi modely bylo umístění otvoru pro astromechanického droida a zvětšení centrální části trupu. To umožňovalo použití standardních astromechů místo dosud používaných upravených jednotek série R4-P nebo R3-D.

Vyzbrojena byla 4 laserovými děly, po dvou na horní a dolní straně šípovitého trupu. Stíhačka neměla hyperpohon a pro cestování nadsvětelnou rychlostí musela používat přídavný hyperpohonný modul Syliure-31.

HistorieEditovat

Na stíhačkách létali pouze Jedi, kteří si své stroje nechali odlišit různými barvami a vzory na trupu.

Anakin Skywalker létal na žluto-šedém stroji, který byl poškozen v bitvě o Bothawui. Po opravě s ním bojoval např. v bitvách o Ryloth nebo Malastare. Svému mistru často létala na křídle padawanka Ahsoka Tano s červeno-zeleno-bílým strojem.

Stroj Obi-Wana Kenobiho měl stejný červeno-bílý vzor jako jeho předešlá Delta-7. Používal v ní astromecha R4-P17.

Saesee Tiin pilotovala během bitvy o Lola Sayu zeleno-bílou stíhačku se stejným vzorem - znakem Řádu Jedi na horní části trupu - jako měla Ahsoka Tano.

Stíhačka Plo Koon pojmenovaná Blade of Dorin měla modrou barvu se vzorem bílých paprsků.

Stený vzor vyvedený v červené a bílé barvě měla stíhačka, kterou pilotovala v bitvě o Lola Sayu Adi Gallia.

Kit Fisto létal na červeném stroji se světle zeleným znakem.

Stíhačka Mace Windu měla bílý povrch se zelenými a červenými pruhy. Používal v ní astromecha R8-B7.

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki