FANDOM

Lehký interceptor Mankvim-814 byla stíhačka vyráběná pro Konfederaci nezávislých systémů společností Feethan Ottraw Scalable Assemblies na konci Klonových válek.

PopisEditovat

Mankvim-814 schema
Mankvim-814 byly malé a obratné stíhačky krátkého doletu. Uvnitř jednoduché konstrukce Mankvimu se nacházel reaktor, který zásoboval energií a plazmou silný iontový motor. Při manévrování stáčela magnetizovaná směrovka iontový tok ke straně a s obraty a změnami letu jí pomáhaly menší postranní trysky. K celkové pohyblivosti stroje přispívala aerodynamická křídla opatřená repulzory.

K boji byla stíhačka vybavena dvěma rychlopalnými laserovými děly a odolnými štít. Stíhačku pilotoval 1 člověk nebo droid.

HistorieEditovat

Společnost Feethan Ottraw Scalable Assemblies vyráběla stíhačky pro Techno unii z místních materiálů planety Utapau. Továrny byly narychlo zbudovány v prastarých Velkých halách, bez ohledu na kulturní a architektonické dědictví planety.

Na konci Klonových válek se zapojily např. do bitvy o Murkhanu. Po skončení konflikru stíhačky přešly do vlastnictví Správy korporačního sektoru, a byly v omezeném množství dále vyráběny.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat