Fandom

Czech Star Wars Wiki

Leviathan (třída Interdictor)

3 397stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

[+/-] [zdroj]

Leviathan byl křižník třídy Interdictor, který během Mandalorianských válek sloužil v Republikovém loďstvu. Po vypuknutí Jediské občanské války se stal vlajkovou lodí bývalého republikového admirála Saula Karatha , který se přidal k Sithskému impériu Dartha Revana a později Dartha Malaka.

PopisEditovat

Leviathan (třída Interdictor) 1.jpg

Leviathan

Leviathan byl 600 m dlouhý, silně vyzbrojený křižník, vybavený čtyřmi obrovskými projektory gravitačních studní. Díky nim dokázal vytahovat jiné vesmírné lodě z hyperprostoru. V té době byly tyto projektory špičkovou interdikční technologií, přestože podle pozdějších standardů byly značně primitivní. Kvůli svému tvaru a výzbroji byl považován za vzdáleného předchůdce hvězdných destruktorů.

HistorieEditovat

Leviathan Ebon Hawk.jpg

Leviathan a Ebon Hawk

Leviathan byl vyroben společností Republic Sienar Systems a zařazen do služby Republikového loďstva během Mandalorianských válek.

Během Jediské občanské války velitel křižníku Saul Karath zradil Republiku a přeběhl na stranu Sithů. Do jeho výbroje bylo zařazeno 48 sithských stíhaček. Darth Malak využil Leviathan k útoku na loď svého mistra, Dartha Revana. Ten po útoku skončil v bezvědomí a byl zachráněn Jedii, kteří mu vymazali paměť.

Později se křižník účastnil Darth Malakova pátrání po mistryni Jedi Bastile Shan. Leviathan byl využit k útoku na Bastilinu loď Endar Spire, a poté, co Jedi unikla v záchranném modulu na planetu Taris, zničila laserová děla Leviathanu velkou část Horního města Tarisu.

Bastila a napravený Revan byli zajati na palubě frachťáku Ebon Hawk, který byl zachycen tažným paprskem Leviathanu. Oba Jediové však z vězení na palubě křižníku uprchli, zabili velitele Saula Karatha a unikli na Ebon Hawku. Leviathan byl nakonec zničen v bitvě o Rakata Prime.

Po zničení Leviathanu, Ravageru a jim podobných křižníků Sithského impéria, Galaktická republika opustila design "proto-hvězdných destruktorů" a přešla k méně hrozivým liniím hlavních lodí, které se hodily do období míru (např. křižník třídy Hammerhead).

VýskytEditovat

Leviathan (třída Interdictor) 2.jpg

pohled na motory Leviathanu

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki