Fandom

Czech Star Wars Wiki

Mako Spince

3 397stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

[+/-] [zdroj]

Mako Spince byl imperiální pilot a později pašerák, syn vlivného senátora Galaktické republiky a přítel Hana Solo.

ŽivotopisEditovat

Mako si v mládí užíval peněz svého otce. Do armády se rozhodl vstoupit po Klonových válkách, až ve svých dvaceti letech, kdy byl příliš starý na to, aby byl přijat na Imperiální vesmírnou akademii. Díky otcovým kontaktům byla Makovi udělena výjimka.

Na akademii se spřátelil s Hanem Solo, který zde také studoval a droidem komorníkem ZZ-4Z, patřícím děkanovi Akademie. Přestože byl Mako bystrý student, měl neustálé problémy disciplínou a porušováním rozkazů. Jeho vylomeniny vyvrcholily incidentem, kdy Mako ukradl gram antihmoty, kterou chtěl vymazat logo Akademie z povrchu malého měsíce Maskot. Podcenil však sílu exploze, která rozbila celý měsíc. Za to byl Mako z Akademie vyhozen. Při odchodu s sebou vzal i starého droida ZZ-4Z, určeného k sešrotování.

Pašerácký životEditovat

Mako se stal pašerákem, a když byl Han Solo také vyloučen z vojenského prostředí, začali spolupracovat. Základnu si zřídili na Nar Shaddaa a živili se pašováním. Mako však byl na jedné cestě do soustavy Ottega zajat skupinou NaQoit Bandits, kteří ho zmrzačili. Od té doby byl upoután na repulzorové křeslo, a tak zanechal ilegální činnosti a našel si místo jako letový kontrolor.

Zrada příteleEditovat

Mako Spince 2.jpg
S Hanem Solo se setkali až po desítce let, kdy Han s Leiou přiletěli na pašerácký měsíc. Starší a zahořklý Mako však svého bývalého přítele zradil a prodal informace o jeho pohybu nejdříve Bobu Fettovi a pak temným Jediům. Když Millennium Falcon odlétal z měsíce, kontaktoval imperiální destruktor Invincible, kde Katth a Fass čekali. Posádka destruktoru se na Fassův příkaz pokusila zachytit frachťák tažným paprskem, Solo ale manévroval tak obratně, že paprsek zachytil a přitáhl špici Makovy kontrolní věže, která prorazila trup destruktoru. Destruktor se zřítil na povrch měsíce a oba temní adepti i Mako Spince zahynuli.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V jiných jazycích

V síti Wikia

Náhodná Wiki