Fandom

Czech Star Wars Wiki

Mandalorian

< Mandalorian

3 501stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

[+/-] [zdroj]
"Mistře válečníku, příliš často přemýšlíme dualisticky: Jedi nebo Sith, světlo nebo temnota, dobrý nebo špatný. Ale na této čepeli jsou strany tři, ne dvě, rozdílné a podobné ve jediném okamžiku. Třetí hrana jsou Mandaloriané. Ani jedna z těchto tří stran se nezajímá o kasty nebo druhy, lpějí jen na kodexu, který je spojuje. Mandaloriané zůstávají nejpůsobivějšími nepřáteli Jedi: a Sithové nejsou vždy jejich spojenci. Mandaloriané dokonce uctívali válku samotnou, a pak se jednoduše ke svému bohu otočili zády. Jednoho dne bys jim mohl i začít rozumět."
―Vergere, vysvětlující galaktickou politiku Yuuzhanu Vongovi

Mandaloriané — známí v jazyce Mando'a jako Mando'ade, nebo "Děti Mandaloru" — byli kočovná skupina klanově založených členů rozdílných ras i pohlaví, všichni vázáni stejnou kulturou.

250px-JaingHead.svg.png

Mandalor

V ranných začátcích, se Mandalorianská kultura točila jen kolem bitev, válka byla jejich zdrojem cti a hrdosti. Vůdce Mandalorianů byl nazýván Mand'alor, což znamená "Jediný vládce". Mandaloriané se často spojovali se Sithy, nejvýraznějším spojencem byl Sithský Lord Exar Kun, a udržovali nedůvěru a obecnou nelibost k Řádu Jedi. Nicméně, neváhali spolupracovat s Jedi, pokud to bylo oboustranně výhodné. V pozdějších letech Mandaloriané přehodnotili svou dobyvatelskou povahu a posedlost válkou, stali se námeznými lovci a žoldáky, prodávající své schopnosti různým skupinám i jednotlivcům v galaxii. Nicméně, Mandalorianští Ochránci pomáhali od 3 ABY Alianci s obnovou Republiky a dokonce sloužili v Alianci svodobných planet, nakonec i v Nové Republice.

Když Boba Fett o několik let později převzal titul Mandalore, byli Mandaloriané osloveni neznámou a mocnou říší Yuuzhana Vonga se žádostí o poskytnutí žoldáků, když byla nabídka přijata (hlavně proto, že druhou možností by bylo zotročení Mandalorijské domovské planety), Boba donášel informace Nové Republice, Mandaloriané pokračovali v bojích za Vonga na počátku Války Yuuzhana Vonga, ale brzy ho zradili a společně s dalšími frakcemi bránili galaxii. Poté co válka skončila, začala Druhá galaktická občanská válka, a Jaina Solo, dcera Hana a Leii, přišla za Fettem se žádostí o výcvik, a tím zvýšila Mandalorianům reputaci jako legendární bojovníci proti Jedi. Mandaloriané ironicky bojovali na straně Nového řádu Jedi,svých bývalých nepřátel v křížových výprav před mnoha lety. S tréningem od Fetta, a dalších, Jaina zabila svého bratra, Dartha Caeduse, a ukončila tím válku. Nakonec, v rozmezí 4000 let, se Mandaloriané pomalu měnili z obávaných Mandalorianských válečníků Sithského Impéria, na elitní vojáky Jedijské Koalice a později Galaktické Aliance, bojující hlavně pro Kredity a záliby v ničení světů.

200px-Boba Fett NEGTC2.jpg

Boba Fett

Mandaloriané nosí velmi výraznou zbroj, včetně helmy s hledím ve tvaru T, která kryje celou hlavu. Tyto helmy byly použity jako inspirace při výrobě helmic pro Republikové klonové vojáky a jsou silně spojovány s Mandaloriánským lidem.

Výčet mandalorianských klanů:

  • Fett
  • Ordo
  • Hokan
  • Shysa
  • Skirata
  • Beviin
  • Bralor
  • Jeban
  • Jendri
  • Varad

V síti Wikia

Náhodná Wiki