Fandom

Czech Star Wars Wiki

Michael A. Stackpole

3 448stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
Obsah tohoto článku je ze skutečného světa.
[+/-] [zdroj]
"Georgi Lucasovi - Vesmír, který stvořil, je tak živý a čarovný, že si pamatuji nejen to, kde a kdy jsem viděl Epizodu IV, alei to, kdy a kde jsem poprvé viděl její trailer. Kdyby mi tehdy někdo řekl, že budu psát knihy z tohoto světa, odpověděl bych mu, že zešílel. Znovu jste, pane Lucasi, splnil mé sny."
―věnování M. A. Stackpolea k románu X-wing: Eskadra Rogue[zdroj]

Michael A. Stackpole, celým jménem Michael Austin Stackpole, je americký spisovatel.

ŽivotopisEditovat

PůvodEditovat

Michael A. Stackpole se narodil jsem se ve Wausau, Wisconsin 27.11. 1957, rodičům Jim a Janet Stackpole. Otec je pediatr a matka byla učitelkou, než se stala komunální političkou. Má mladší sourozence, bratra Patrika, který absolvoval West Point a dělá vojenskou kariéru a sestru Kerin, která je právnička.

Po přestěhování vyrůstal M. A. Stackpole ve Vermontu, v roce 1975 absolvoval Rice Memorial High School a roku 1979 promoval jako BA historie na University of Vermont. Svůj první herní RPG projekt Flying Buffalo vydal v roce 1977. Napsal mnoho různých článků do časopisů. Od roku 1980 projektoval počítačové hry pro Coleco a Interplay Productions, nejúspěšnější byla hra Bard's Tale III, psal také scénáře RPG her – Mercenaries, Spies and Private Eyes a Wasteland.

První románEditovat

V roce 1986 napsal svůj první fantasy román – Talion: Revenant, který se podařilo vydat až v roce 1997 v nakl. Bantam Books. 1997 začíná s prací na serii BattleTech pro FASA, která se stala zdrojem pro televizní animovaný seriál. Na základě úspěchů serie BattleTech byl M. A. Stackpole vybrán jako autor několika dílů Star Wars pro nakl. Bantam Books.

Další knihyEditovat

Napsal několik dobře hodnocených románů a povídek, ve kterých rozbijí mnoho obecných zásad fantasy. Nejznámější je jeho DragonCrown War Cycle.

První díl z jeho další řady The Age of Discovery Trilogy vyšla v březnu 2005, se odehrává v novém fantasy světě s nekonvenčním přístupem k magii, druhá část trilogie má vyjít v únoru 2006.
Michael A. Stackpole žije s Liz Danforth, ilustátorkou SF&F v Arizoně, pracuje jako externí konzultant pro Coleco. Ve čase, kterého tam není moc, slouží jako výkonný ředitel Phoenix Skeptics, zkoumající paranormální jevy a hledající pro ně prozaická vysvětlení (amatérská Akta X). Hraje indoor fotbal a v garáži neustále něco vyřezává ze dřeva. Věnuje se také obhajování herního průmyslu proti nařčením o vlivu her na násilí, vraždy a satanismus.

Knihy ze série Star warsEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki