Fandom

Czech Star Wars Wiki

Mirax Terrik Horn

3 470stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
[+/-] [zdroj]
"Nemůžu si pomoct - v žilách mi holt koluje pašerácká krev."
―Mirax Terrik[zdroj]

Mirax Terrik Horn byla lidská žena z planety Corellia narozená v roce 18 PřBY. Byla dcerou pašeráka Boostera Terrika, manželkou Jedie Corrana Horna a matkou Valina a Jyselly.

ŽivotopisEditovat

DětstvíEditovat

Mirax vyrůstala se svým otcem na Corellii, kde často přebývala u rodiny Antillesových, když byl Booster na pašeráckých misích. Antillesovi měli syna Wedge, který byl zhruba stejně starý jako ona a vyvinulo se mezi nimi blízké přátelství. Navzájem si říkali "Myra" a "Veggie". Když byl její otec zatčen agenty CorSecu a odsouzen k pětiletému pobytu na Kessel, Mirax, tehdy ještě nezletilá, převzala odpovědnost nad jeho obchody. Pod jejím vedením se jí podařilo organizaci udržet téměř legálním způsobem. Nadále se setkávala s Wedgem, poté však vstoupil do Aliance rebelů a ona s ním ztratila kontakt.

Spolupráce s eskadrou RogueEditovat

WedgeMirax.jpg

Wedge a Mirax se po několika letech znovu setkávají

O několik let později se Mirax obrátila zády k pašeráctví a částečně se připojila k povstání.

V roce 7 PBY se se svou lodí Pulsar Skate dostala pod palbu imperiální lodi Black Asp, ale byla zachráněna Eskadrou Rogue. Kromě jejího přítele Wedge Antilles, který v eskadře dělal komandéra, byl jejím členem i Corran Horn, jehož otec Valin Hal Horn byl zodpovědný za zatčení Boostera Terrika, a Mirax k němu ihned pocítila nepřátelství, její kamarádský vztah k Wedgovi ji však donutil se přes tento pocit přenést a připojit se k Nové republice.

Pomoc Nové republiceEditovat

Mirax pomáhala při dovozu bacty na nově osvobozený Coruscant, když virus Krytos napadl nelidské rasy. V té době se sblížila s Corranem Hornem, její vztah s ním už dávno nabyl přátelského rázu, oba se do sebe navzájem zamilovali a těsně před koncem Bactové války ji požádal o ruku. Když souhlasila, byli oddáni Wedgem Antillesem na palubě hvězdného destruktoru a nejobávanějšího imperiálního vězení, na Lusankyi.
Horns.jpg

Mirax a Corran na svatbě Luka a Mary

Nedlouho poté měli slavnostní oficiální obřad na Coruscant.

Po jejich svatbě Mirax začala předělávat svou pašeráckou organizaci na přepravní firmu, v průběhu Thrawnovi kampaně se ale k pašování znovu vrátila a převážela zboží a uprchlíky z planet dobytých velkoadmirálem Thrawnem.

Yuuzhan Vongská válkaEditovat

Jako manželka rytíře Jedi se i Mirax stala součástí Nového řádu Jedi. Často přepravovala Jedie na místa jejich misí. Jednou z nich byl odvoz Luka a Mary Skywalkerových, Anakina Sola a Chalca, kteří se snažili chytit "neposlušnou" twi'leckou Jedi Daeshara'cor.

Během Yuuzhanvongské války byla s Corranem na Eclipse, když na ni Vongové zaútočili. Později byli oba dva napadeni voxynem, který se skrýval na Corellii.

Osobnost a schopnostiEditovat

Mirax Terrik.jpg

Mirax Terrik Horn

Luke: "Corellianská pašeračka, a skromnost?"
Wedge: "Je mnohem chytřejší než většina ostatních."
―Luke Skywalker a Wedge Antilles o Mirax[zdroj]

Ze zákulisíEditovat

Zatímco komiksy Eskadra Rogue a Union uvádí, že Miraxiny oči jsou modré, ve většině případů jsou její oči hnědé, některé knihy zase uvádí, že má hnědé vlasy, jiné zase že černé.

Délka Miraxiných vlasů se v průběhu doby celkem výrazně mění. V roce 4 PBY (X-wing: Fantómová aféra) má vlasy krátké, v roce 6.5 PBY (X-wing: Eskadra Rogue) naopak dlouhé. V roce 20 PBY (Star Wars: Union) znovu krátké, ve 25 PBY (Temný příliv II: Pád) dlouhé a ve 26 PBY (Hranice vítězství II: Přerod) krátké.

Její přítel Wedge Antilles pojmenoval svou dceru Myri Antilles po Miraxině dětské přezdívce.

Obrázky: ZDE

VýskytEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki