Fandom

Czech Star Wars Wiki

Momaw Nadon

< Momaw Nadon

3 508stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
[+/-] [zdroj]

Momaw Nadon byl Ithorian, který byl vyhoštěn ze své planety Ithor poté, co odhalil tajemství ithoriánské zemědělské technologie Galaktickému impériu. Dlouhou dobu pak strávil na Tatooinu. V místní Chalmunově přístavní kantýně byl svědkem příchodu Luka Skywalkera s Obi-Wana Kenobiho, kteří sem přišli shánět odvoz na Alderaan.

BiografieEditovat

Momaw po desetiletí sloužil jako velekněz ithorianské obytné lodi Tafanda Bay. V období vzestupu Impéria se dostal do obtížné situace. Imperiální flotila kapitána Alimy obklíčila Ithor. Alima od Momawa požadoval informace o ithoriánské zemědělské technologii, které si však Ithoriané chránili jako posvátné tajemství a odmítali je prozradit. Alima však nechal zničit posvátný bafforrový háj a hrozil zničením celé planety, poked mu tajemství nevydají. Momaw nátlaku ustoupil a informace Impériu prozradil. Přestože tak zabránil devastaci planety, byl za trest poslán do exilu.

Momaw Nadon na Tatooinu.jpg

Momaw Nadon na Tatooinu.

Život v exiluEditovat

Momaw se usadil na Tatooinu, kde se dál věnoval rostlinám. Snažil se adaptovat některé druhy stromů z Ithoru na horké prostředí Tatooinu. Staral se o tajný háj v horách jižně od Mos Eisley, ve kterém poskytoval úkryt členům Aliance rebelů.

Na Tatooinu se znovu setkal s Alimou, který pátral po povstaleckých droidech R2-D2 a C-3PO. Alima od něj požadoval pomoc a znovu vyhrožoval zničením jeho háje. Momaw tím byl tak rozčilen, že se pokusil Alimu zabít. Kvůli nezkušenosti s používáním zbraní se mu to však nepovedlo a byl Alimou znovu ponížen. Momaw však našel způsob, jak se pomstít. Byl svědkem úniku droidů z Mos Eisley na palubě Millennium Falcon a nahlásil místnímu imperiálnímu prefektovi, že Alimu o droidech informoval už dříve. Alima byl za tuto neschopnost popraven. Momaw, který poté litoval svých činů vedoucích k Alimově smrti, ukradl kapitánovy vzorky DNA a podle zásad ithoriánského Zákona života (za zničení jednoho života darovat dva nové) vytvořil dva Alimovy klony.

NávratEditovat

Během Velkého setkání ithoriánských lodí bylo rozhodnuto, že Momaw jednal v zájmu svého lidu. Byl povolán zpět a ustanoven do vedení města Tafanda Bay.  Tam žil spolu se svou manželkou Fandomar a synem Do-Forow Nadonem. V roce 25 PBY byl ve funkci velekněze a vůdce nahrazen Relalem Tawronem.

VýskytEditovat

  • Star Wars: Epizoda IV - Nová naděje
  • Play It Again, Figrin D'an: The Tale of Muftak and Kabe
  • The Sand Tender: The Hammerhead's Tale
  • The Mos Eisley Cantina Pop-Up Book
  • Star Wars Missions 7: Ithorian Invasion
  • Star Wars Galaxies: An Empire Divided
  • Dark Apprentice
  • Star Wars: Chewbacca

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki