Fandom

Czech Star Wars Wiki

Mon Remonda

3 397stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

[+/-] [zdroj]

Mon Remonda byl první moncalamarský křižník třídy MC80B dodaný Nové republice. Jedné z nejmodernějších a nejlépe vyzbrojených aliančních lodí velel kapitán Onoma. Byla také vlajkovou lodí Hana Sola během honu na imperiálního admirála Zsinje.

HistorieEditovat

Solo Command by Chris Trevas.jpg

Han Solo velitelem na Mon Remonda

Mon Remonda se podílel na osvobozování Coruscant, kde zajal imperální hvězdný destruktor Triumph. Poté co Triumph ztratit štíty, napadl ho Mon Remonda palbou z turbolaserů a iontových kanonů. Destruktor brzy přišel o energii a začal se propadat do atmosféry Coruscantu, proto ho Mon Remonda zachytil svými tažnými paprsky a ustálil na orbitě.

V roce 7 PBY sloužil jako vlajková loď flotily generála Sola při hledání imperiálního admirála Zsinje. Na palubě nesl čtyři letky stíhaček: eskadry Rogue, Wraith, Nova a Polearm. Díky palebné síle Mon Remondy se novorepublikové flotile podařilo překazit Zsinjův pokus o obsazení nedostavěného dreadnoughtu třídy Executor jménem Razor's Kiss. Dreadnought byl zničen a navíc se podařilo vážně poškodit Zsinjovu vlajkovou loď Iron Fist. Samotný Mon Remonda byl těžce poškozen. Po opravě ve Fondorských loděnicích sehrál důležtou roli v bitvě o Selaggis.

Loď se roku 10 PBY zůčastnila čtvrté bitvy o Mon Calamari. Během bitvy zničia imperiální hvězdný destruktor a několik dalších podpůrných lodí. Poté ji napad a rozdrtil jeden z Ničitelů světů Silencer-7.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V jiných jazycích

V síti Wikia

Náhodná Wiki