FANDOM

Eras-legends
[+/-] [zdroj]

Myrkr byla lesnatá planeta na Vnitřním okraji. Byla řídce osídlená a sloužila spíše jako základna pašeráků.

HistorieEditovat

Planeta byla objevena někdy mezi 20 000 a 15 000 roky PřBY.

Původní inteligentní druh Neti před 4 000 PřBY osídlil planetu Ryyk a opustil Myrkr.

3 963 PřBY se planeta stala bojištěm Mandalorianských válek.

Přibližně 300 PřBY byl Myrkr osídlen lidmi. Během Klonových válek se na planetu uchýlilo mnoho pirátů, zločinců a nájemných zločinců, jelikož poskytovala perfektní úkryt. Lesy plné ysalamiriů odpuzujících Sílu rušily schopnosti Jedi a vysoký obsah kovů ve stromech zase bránil činnosti elektronických senzorů.

Základna Myrkr

Karrdova základna na Myrkru

Planeta stála dlouho mimo zájem Galaktické republiky i Impéria, do povědomí se dostala v době tažení velkoadmirála Thrawna, který využil schopností ysalamiriů během své kampaně roku 9 PBY. Thrawn vyslal na planetu své jednotky, aby zabezpečily tvory a prostředky pro jejich přežití. V té době měl na Myrkru svou základnu král pašeráků Talon Karrde, který si ochočil nebezpečné vornskry.

Během invaze obsadili planetu Yuuzhan Vongové a na její orbitu umístili světoloď Baanu Rass. V klonovacím zařízení na ní vyvinuli z vornskrů ještě vražednější voxiny. Zařízení se stalo terčem úderného týmu Nového řádu Jedi, který během mise na Myrkr plavidlo zničil. Během mise však zemřel Anakin Solo a světoloď byla nahrazena jinou jménem Domain Lah.

Během Druhé galaktické občanské války trosky Baanu Raas navštívili Jacen Solo a Tahiri Veila, aby pomocí Síly znovu prožili průběh jediského nájezdu.

VýskytEditovat

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki