FANDOM

Obsah tohoto článku spadá mezi Legendy.
[+/-] [zdroj]

Nagai byl inteligentní druh pocházející ze satelitní galaxie Firefist. Říkalo se jim také "N'Gai" nebo "Nože". Roku 4 PBY provedli Nagai invazi do galaxie.

Biologie a vzhledEditovat

Nagai byl lidem blízký druh s bledou pokožkou, černými vlasy a hranatými rysy obličeje. To jim dodávalo určitý mrtvolný vzhled. Jejich nejvyššími hodnotami byla čest a válka, a jejich specialitou byla výroba a používání nožů se zahnutými čepelemi, nazývaných Tehk'la blade. Jejich planeta Nagi v satelitní galaxii Firefist se nacházela na hranicích Galaktické republiky. Přes svou částečnou izolaci se Nagai občas vypravovali do galaxie a několik z nich se stalo i jediskými padawany.

HistorieEditovat

Nagai telepat.jpg

nagaiský telepat

Brzy poté, co Nagai vynalezli nadsvětelné cestování, se museli utkat s Tofy, kteří sledovali nagaiské průzkumné lodě zpět k Nagi a následně zahájili invazi. Nagai proti Tofům vedli několik století guerillovou válku. Ve svém boji se spojili se sousedním druhem Maccabree, který vybavili mechanickými obleky pro pozemní boj. Spojili se také s Faruuny, kteří jim dodávali vesmírné válečné lodě.

Společná nenávist a strach z Tofů přivedl Nagai a Macabree do sousední galaxie. Ve spoluprácí s Temnou paní Lumiyou vytvořili plán na využití zdrojů galaxie k osvobození své domovské planety. Krátce poté, co Galaktická občanská válka vyčerpala obě soupeřící strany, Nagai udeřili.

Nejprve se roku 4 PBY pokusili obnovit trh s wookieeskými otroky na Kashyyyku. Právě z wookieeské chybné výslovnosti jména Nagai pocházela jejich přezdívka "Nože (Knives)". Za účasti Hana Sola a Landa Calrissiana byli Nagai zastaveni, a Aliance svobodných planet zahájila protiakce proti nagaiské invazi. Nagaiským jednotkám se podařilo obsadit řadu planet, ale situace se změnila poté, co svou invazi zahájili také Tofové obsazením planety Zeltros. Nenávist k Tofům vedla k nečekanému spojenectví Nagai, Rebelů i Imperiálů proti novým útočníkům. Po porážce Tofů byla byla na planetě Saijo podepsána mírová dohoda a planeta byla Nagai poskytnuta ke kolonizaci. Část Nagai se na Saijo usadila a připojila k Alianci, zbytek se s najatými Mandaloriany vrátil osvobodit rodnou planetu od Tofů.

Společnost a kulturaEditovat

Nagai měli silný smysl pro osobní čest a nebáli se ničeho kromě ztráty svobody. O jedince, kteří nepatřili do jejich vlastní rodiny se příliš nestarali.

VýskytEditovat

Nagai 2.jpg

ZdrojeEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki